Avatar billede mbfstudio Nybegynder
21. august 2003 - 12:55 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Del filer over netværk

jeg kan ikke få mine computere til at se hinanden over xp netværk de er begge henholdvis Home og Pro.
Der kommer en meddelse op med dette:

\\server\My Documents is not accessible. You might not have permission to use this network resource. contact the administrator of this server to find out if you have access permissions.
The network path was not found.

Jeg kan pinge dem i CMD uden problemer og jeg har slået firewall af i mine lan-forbindelser,
-Hvad mangler jeg?
Avatar billede jara06 Nybegynder
21. august 2003 - 12:57 #1
brugernavn og password skal matche på begge, og tjek at gæstebrugeren er slået fra..
Avatar billede kenp Novice
21. august 2003 - 12:57 #2
hvis du ikke har en router så indstallere IPX protokollen på dem begge! samt sørge for at brugerne er oprettet med samme brugernavn og adgangskode
Avatar billede anhansen Nybegynder
21. august 2003 - 12:57 #3
Så vidt jeg husker skal der oprettes brugere på begge computere som har rettigheder til at se diverse biblioteker.
Kontrolpanel -> brugeradministration

Jeg kunne forestille mig det hjalp.

Anders
Avatar billede kim Nybegynder
21. august 2003 - 12:58 #4
Du skal have den samme bruger på begge maskiner og brugeren skal have et password
Avatar billede mbfstudio Nybegynder
21. august 2003 - 13:00 #5
jeg har linksys router, prøver lige brugeradministationen
Avatar billede sprutnik Nybegynder
21. august 2003 - 13:06 #6
Burde det ikke være nok at aktivere gæstekontoen og slå "enkel fildeling" til? Det er det ihvertfald på min.
Avatar billede jara06 Nybegynder
21. august 2003 - 13:08 #7
så er der til gengæld også åbent for alle ... Måske ikke så vigtigt på et lan, men alligevel ... :)
Avatar billede mbfstudio Nybegynder
21. august 2003 - 13:49 #8
har oprettet ens bruger_id og password op begge computere, men det virker stadig ikke, de kan kun se sig selv
Avatar billede jara06 Nybegynder
21. august 2003 - 14:12 #9
prøv evt at installere netBIOS & netBEUI under protokoller, og slå enkelt fildeling fra  (åbn en mappe, -> funktioner -> mappe indstillinger -> vis -> enkel fildeling).

Du skrev du kunne pinge dem.. hvad hvis du går ned i start og trykker på kør/run og skriver  \\ip ?  (f.eks.  \\192.168.1.5)
Avatar billede mbfstudio Nybegynder
28. august 2003 - 17:55 #10
LoL....tak Jara tænk det kunne løses så enkelt...wooohooo im back in business
Avatar billede jara06 Nybegynder
29. august 2003 - 08:32 #11
np :)