Avatar billede seventhsun Nybegynder
21. august 2003 - 11:35 Der er 7 kommentarer

Genetablering af emails i Outlook

Situationen:

Jeg havde Windows 2000 med Office 2000 pakken og dermed Outlook 2000.

Jeg ville gerne formatere mit C drev og installere Windows XP.

Så jeg tog backup af vigtige filer.
Der i blandt outlook.pst og archive.pst i windows/application data/microsoft/outlook/ [hedder stien ikke det?]

Efter XP og Office 2000 installation kopierede jeg de 2 .pst filer over på C drevet.
Nu skulle de dog ligge under Documents & Settings/brugernavn - så vidt jeg kunne regne ud.

Startede Outlook op.
Den fortæller mig at der er en fejl.
Genvejene kan ikke gendannes.

Jeg har nu fået mine kontakter og min kalender, men kun gamle emails fra 2001.

Så prøver jeg at importere de filer vha Import pst fil i Outlook. Fik lidt ekstra mails fra 2002.

Så ville jeg prøve at starte forfra.
Jeg ville prøve at slette de .pst filer som jeg troede er i brug, men der er ingen .pst filer på mit c drev mere.
De 2 backup filer er til gengæld blevet ændret da jeg importerede dem.

Så omdøbte jeg de 2 backup filer til .bak.
Startede Outlook - ingenting.

Nu er jeg helt på herrens mark.
Kan det lade sig gøre, at slette de mails der er i Outlook?
Så jeg kan starte forfra?

Hvad går der galt?
Har jeg slet ikke lavet backup af den rigtige fil?
Jeg ved at man kan exportere sine private mapper, men har altid forstået at det er ligegyldigt, man kan lige så godt bare kopiere sin .pst fil selv.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
21. august 2003 - 11:57 #1
Du har gemt den rigtige fil .pst og hvis du ligger den i præcis den rigtige mappe så skulle det hele have virket første gang. Kan du ikke omdøbe den fil du oprindelig havde til .pst igen? og så ligge den ind på den rigtig plads med det samme. Du skal ligge den på denne sti
C:\Dokument and Settings\"dit navn"\Lokale indstillinger\Applikations data\Microsoft\Outlook
Dette er den korrekte sti hvor de skal ligge.
Avatar billede bufferzone Praktikant
21. august 2003 - 12:14 #2
Prøv istedet at importere dine pst filer ind. Under filer - import kan du importere fra fil og så peger du bare på pst filen, så bliver mails placeret rigtigt, deter langt det letteste
Avatar billede bufferzone Praktikant
21. august 2003 - 12:15 #3
Damm jeg skal lære at læse hele posten, se venligst bort fra mit svar
Avatar billede aovergaard Nybegynder
21. august 2003 - 12:20 #4
;) Det kan ske for selv den bedste. Vi prøver det allesammen.
Avatar billede seventhsun Nybegynder
21. august 2003 - 12:41 #5
aovergaard >

Nu har jeg ikke lige skrevet den fulde sti i eksemplet, men jeg lagde en kopi af min backup outlook.pst der hvor Outlook havde én i forvejen.
Jeg mener stien var C:\Dokument and Settings\"dit navn"\Lokale indstillinger\Applikations data\Microsoft\Outlook
I hvert fald overskrev jeg en fil der var der i forvejen.

Da jeg så startede Outlook kom fejlen.

Det underlige er at outlook.pst ikke ligger det samme sted under Win 2K som under XP.
Jeg tror det er der fejlen er.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
21. august 2003 - 19:49 #6
Prøv at oplyse den fejlmelding du fik.
Avatar billede serverservice Praktikant
03. september 2003 - 22:55 #7
Du skal lægge begge filer på pågældende sti - både archive.pst og outlook.pst