Avatar billede paaabilsen Nybegynder
21. august 2003 - 07:54 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Er det farligt at have en cumputer stående op af en radiator

Jeg er lige flyttet i ny lejlighed, og det eneste sted der er plads til min computer er lige op af en radiator. Er det meget dårligt at have den stående der?
Avatar billede dk_akj Nybegynder
21. august 2003 - 07:56 #1
Den vil ikke have så let ved at komme af med varmen, det er også det eneste problem.

//akj
Avatar billede troelsm Nybegynder
21. august 2003 - 07:57 #2
Nej (og lidt ja),
kabinet vil måske blive lidt mere varm end normalt.

Selvfølgelig er det bedst at have en PC til at stå i et lokale hvor der er en konstant temperatur - men det er de færreste private der har "råd" og plads til at lave et rum med køler/aircondition
Avatar billede ird Praktikant
21. august 2003 - 08:02 #3
Jeg ville IKKE gøre det. For det første kan den ikke komme af med varmen og for det andet kan den ikke få køligere luft ind!

Det vil danne fugt hvilket ikke er godt for din pc
Avatar billede dk_akj Nybegynder
21. august 2003 - 08:17 #4
Hvilken radiator er det ? El eller vand ?

En elradiator har mere strålevarme end end vandradiator. Dvs at der vinkelret ud fra elradiatoren i en given afstand vil være varmere end ved end vandradiator.

Er det en elradiator vil den køleluft pc'en får ind derfor være noget varmere end ved en vandradiator. (det meste varme fra en vandradiator går opad.)

Min PC(er) har stået op af en vandradiator i 5 år nu uden problemmer (af den grund :o)

//akj
Avatar billede troelsm Nybegynder
21. august 2003 - 08:18 #5
Korrekt - men man skal være uheldig hvis den tager skade af det.
En af mine PC´er står også op af en radiator - den har 6 diske og udvilker en del varme - den kører fint på 4 år nu.

Fugt - handler vist mere om udluftning - og ikke hvor PC er placeret - ligesom støv.
Avatar billede dk_akj Nybegynder
21. august 2003 - 08:20 #6
<spam>
  Hvad kalder man en pc uden støv ?? ..... Spritny :-)
</spam>
Avatar billede troelsm Nybegynder
21. august 2003 - 08:23 #7
Støvsuget PC (gør det selv ca. hver 3. måned)
Avatar billede ird Praktikant
21. august 2003 - 08:27 #8
Et værrer problem er vis den står tæt op af en mur som den luft den pumper ud ryger direkte tilbage :) Igen kan jeg kun sige jeg ikke ville sætte den til op af en radiator!! Man sætter heller ikke en flødekage i solen. *GG*
Avatar billede paaabilsen Nybegynder
21. august 2003 - 08:41 #9
Tak for hjælpen
Avatar billede ird Praktikant
21. august 2003 - 08:49 #10
godt point fordeling :-)
Avatar billede fromsej Praktikant
21. august 2003 - 10:47 #11
ird>>Hmmm, træd varsomt.
Avatar billede ird Praktikant
21. august 2003 - 10:54 #12
Nåå det var jo ikke ment på nogen måde... sorry
Avatar billede ird Praktikant
21. august 2003 - 10:55 #13
Mener sorry til opretter :)
Avatar billede fromsej Praktikant
21. august 2003 - 11:02 #14
*S*