Avatar billede xanadu Nybegynder
21. august 2003 - 01:30 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Tillad at cracke ejede licenser?

Hej,

spørgsmålet er muligvis lidt fejlplaceret her, men jeg fandt ikke nogen kategori angående "Jura" eller lignende, og da det er relateret til Microsoft Office, håber jeg, at nogen alligevel kan svare på det her...

Jeg ejer en licens til et program i Microsoft Office-pakken (Outlook 2002). Da jeg tit opgraderer/bastler på min pc og derfor også tit geninstallerer Windows og det nævnte Office-program, er jeg efterhånden blevet lidt træt af altid at skulle aktivere det via nettet og somme tider via telefonen. På nettet findes der et fikst lille program, kaldet "Microsoft Office Universal Activator", der hævder at kunne omgå den her produktaktivering. Er det lovligt at benytte sig af dette? Jeg har læst licensaftalen, men synes ikke at den giver et fuldegyldigt svar på dette. Spørger man Microsoft, vil de jo sikkert sige "nej". Men er det også hvad loven siger?

(Bemærk venligst: jeg ejer som sagt en licens til alle mine programmer, ellers ville jeg nok ikke spørge her. Jeg efterlyser _ikke_ metoder til at bruge ulicenseret software eller links til det nævnte program, bare et juridisk svar.)

Mvh
Xanadu
Avatar billede ird Praktikant
21. august 2003 - 07:40 #1
Morn

Har lige læst licens aftalen igennem på mine egne, og du har faktisk ret. Der står intet sted du IKKE, men skal jeg være ærlig er jeg meget sikker på du ikke må!
Avatar billede ird Praktikant
21. august 2003 - 07:42 #2
http://www.forbrugerraadet.dk/raad/forbruger/alle/cdbrand/

Her er et af mine egne foretrukne steder til den slags spørgsmål. Siden er slået op på noget jeg selv bruger, men set bort fra det! Er sikker på du kan få svaret gennem dem. Ring evt til dem
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
21. august 2003 - 07:44 #3
Det er bestemt ikke lovligt at bruge programmet som du snakker om selvom du allerede har en lovlig aktivering. Måden hvorpå du klare dette problem, lovlig, kan du se på nedenstående side:

http://www.riversen.dk/?id=tips#aktivering
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
21. august 2003 - 07:59 #4
Ahh undskyld det var kun til windows xp
Avatar billede ird Praktikant
21. august 2003 - 08:02 #5
:-)
Avatar billede ird Praktikant
06. oktober 2003 - 12:30 #6
http://www.ebruger.dk/faq/#behandling_af_svar

Er det ikke ved at være tid til du giver lidt god feedback i denne tråd, eller lukker den ned igen