Avatar billede hybriz Nybegynder
20. august 2003 - 22:21 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke modtage filer fra IRC (DCC)

Jeg kan ikke modtage DCC's fra IRC, jeg har undersøgt om den indbyggede firewall var slået til, men det er den  ikke.

Mit gæt er at den pågældende port er blokeret, men hvor ser jeg om det er tilfældet?
Avatar billede jhb2002 Nybegynder
20. august 2003 - 22:31 #1
hvis du har en router, skal der åbnes for porten i den...
Avatar billede simonvalter Praktikant
20. august 2003 - 22:31 #2
hvis du er bag ved en router skal du forwarde de porte der står i din irc klient under dcc
normalt port 1024-5000
de skal forwareds til den maskine som du bruger irc klienten på.
Avatar billede hybriz Nybegynder
21. august 2003 - 15:44 #3
Det er ikke i routeren den er gal, for det virker fint i andre styresystemer.

Det må altså derfor være fordi der er noget i Windows 2003 server der gør det.
Avatar billede simonvalter Praktikant
21. august 2003 - 15:52 #4
.. og win2k3 har den ip som portene er forwardet til i routeren ?

ellers ved jeg ikke hvad det er.
Avatar billede hybriz Nybegynder
29. september 2003 - 11:40 #5
tjaa i har ikke rigtigt hjulpet med problemet, men i får tak