Avatar billede moss Nybegynder
20. august 2003 - 22:00 Der er 15 kommentarer

Trådløst internet

Min nabo har TDC kabel internet, hvordan får jeg bedst og billigst hans internet over gaden. Vi har begge netværk nu med kabel, og switch. Der er ca. 70 meter i luftlinje.
Avatar billede donwang Nybegynder
20. august 2003 - 22:01 #1
Det er ulovligt!
Avatar billede -thomas- Nybegynder
20. august 2003 - 22:04 #2
Men hvis I gør det alligevel er det vel bare at købe et Access point og koble den til hans router og et trådløst netkort til at putte i din pc.
Avatar billede kenp Novice
20. august 2003 - 22:08 #3
donwang ->det kan være lovligt hvis det er en erhvervsforbindelse han har.
Avatar billede moss Nybegynder
20. august 2003 - 22:11 #4
Jeg har 5 computer i netværk, så jeg har ikke lyst til at købe 5 trådløse netkort, det bliver dyrt. Det du mener er at nabo skal have et Access point og en ruter? skal jeg så også have en Access point ?
Avatar billede -thomas- Nybegynder
20. august 2003 - 22:11 #5
I kan jo også vælge bare at bruge det til netværk mellem jeres pc'er.
Avatar billede moss Nybegynder
20. august 2003 - 22:11 #6
Han er privat person.
Avatar billede moss Nybegynder
20. august 2003 - 22:13 #7
Ja men jeg vil jo gerne have internet forbindelsen, TDC har 4 mbit for 839 kr. pr. måned.
Avatar billede -thomas- Nybegynder
20. august 2003 - 22:17 #8
Jeg vil tro, at hvis du finder et access point og en wireless router der begge understøtter bridging, at du kan sætte access pointet hos ham og routeren hos dig selv, og så forbinde dine fem computere til routeren med alm. kabler. Men spørg hellere en, der har mere forstand på netværk om det. :)
Avatar billede -thomas- Nybegynder
20. august 2003 - 22:19 #9
Eller det er vel nærmere access pointet der skal understøtte bridging. F.eks dette http://www.edbpriser.dk/netvaerk/netvaerk-top10.asp?ID=1824597903
Avatar billede kenp Novice
20. august 2003 - 22:21 #10
-thomas- det er korrekt det du skriver men det skal placeret omvendt for at komme til at virke :)

så du skal bruge en swich til at forbinde dine computere til sammen med et accesspoint som understøtte briding, også skal han enten have en wirelessrouter eller accesspoint(som også skal understøtte briding)

men 70 m. det er jeg ikke sikker på at du kan nå med en standart antenne!

Men man kan godt have en erhvervs forbindelse som en privat person!
Avatar billede -thomas- Nybegynder
20. august 2003 - 22:28 #11
hehe, nå ja selvfølgelig skal routeren først :-)

Dvs. han kunne købe to bridging access points (med nogle gode rækkevidder)og en fem-ports switch?
Avatar billede kenp Novice
20. august 2003 - 22:39 #12
nu ville en 5 ports swich ikke være nok ;) da han skal bruge 6 porte! (5 computer og 1 accesspoint)

ellers JA

og nu vi er nået så langt så vil jeg anbefale at det skal vælge enten linksys eller zyxel produkter da man på linksys kan sætte en booster på sit AP så det kan sende bedre.

eller som man kan på zyxel sætte en anden antenne på så den kan række bedre
Avatar billede -thomas- Nybegynder
20. august 2003 - 22:45 #13
Ja, jeg har selv et Zyxel B-1000 access point der fungerer perfekt, men ved ikke om det understøtter bridging. De har i øvrigt en god dansk hjemmeside med beskrivelser af forskellige løsninger http://www.zyxel.dk/.
Avatar billede kenp Novice
20. august 2003 - 23:00 #14
jeg kan ikke lige se at b-1000 understøtter briding! men så kig på linksys produkter!
Avatar billede martin.jensen Nybegynder
21. august 2003 - 10:36 #15
De antenner der normalt anvendes på IEEE802.11b udstyr kan ikke med fordel bruges på mere end 50m afstand. Du skal ud og have fat i et sæt mere anvendelige antenner og de skal så placeres så der er frit udsyn mellem dem.