Avatar billede dr^lotto Nybegynder
20. august 2003 - 20:26 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kernel upgrade problemer..

Jeg har prøvet på at lave en kernel upgrade fra 2.4.18 -> 2.4.21, det gik os fin nok,men når den booter, når den ikke længere end til http://riven.dk/fejl.txt
Hvor efter den bare står og hænger...

Hardwaren i maskinen er:
- Asus Tusl2-C
- 800Mhz P3
- S3 4mb gfx
- 40gb seagate
- 384mb ram
- Realtek netkort... (8139)

nogle der ved hvad problemet kan skyldes?
Avatar billede hmortensen Nybegynder
20. august 2003 - 21:19 #1
Jeg ved ikke hvad problemet er, men vi er 4 personer som har prøvet den kernel på arbejdet, og ingen af os har kunne få den til at spille ordentlig.

Men 2.4.19-9 spiller ok
Avatar billede lassebm Nybegynder
21. august 2003 - 13:11 #2
den går ikke videre hvis i trykker ctrl+c ?

Jeg køre selv med den kerne, og der er ingen problemer. I er sikre på i har valgt den til jeres type processor ?
Avatar billede lassebm Nybegynder
21. august 2003 - 13:13 #3
og i har husket at tilføje initrd=/initrd.img til jeres lilo.conf ??
Avatar billede dr^lotto Nybegynder
21. august 2003 - 13:47 #4
zyphon, ja, det er lavet... og ctrl + c hjælper heller ikke... har prøvet... prøver med 2.4.20 her om et par timer...

Jeg har os selv kørt med 2.4.21 før, bare i en anden maskine.... så det er lidt underligt :|
Avatar billede lassebm Nybegynder
21. august 2003 - 13:58 #5
det er meget underligt. Men det ser ud til at den fryser ved noget mouse support ! Er dog ikke sikker.
Avatar billede dr^lotto Nybegynder
21. august 2003 - 14:09 #6
zyphon, okay... dvs hvis jeg smider en mus til så kør den?
Avatar billede dr^lotto Nybegynder
21. august 2003 - 15:07 #7
zyphon det hjælper dsv ikke :/ har prøvet med mus, men hvis jeg smider hdden over i en anden maskine, så virker det... :|
Avatar billede dr^lotto Nybegynder
21. august 2003 - 16:59 #8
dvs var der intet af dette der hjalp, så jeg smider det gamle ´mobo i igen....

og ellers tak for hjælpen... dsv intet hjalp...