Avatar billede Slettet bruger
20. august 2003 - 19:39 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

Hvordan ændre jeg min password policy for min domian controller

Hejsa

Hvordan ændre jeg min password policy for min domian controller på en WIN 2003 server
Avatar billede netpxg Nybegynder
20. august 2003 - 19:58 #1
Har ikke en 2003 server ved hånden men mon ikke du skal via  run -> mmc  -> add snapin -> global policy
Avatar billede serverservice Praktikant
20. august 2003 - 20:24 #2
på en 2000 Dc ligger det i Administration- Dom. sec. policy- account pol.- Password pol.
Det er vel omtrent det samme i w2003?
Avatar billede kejser$ Nybegynder
28. august 2003 - 15:11 #3
Det er ikke så svært start> programmer> administrative Tools> domain controller security policy> men pas på det kan gå galdt
mvh. kejser$
Avatar billede serverservice Praktikant
28. august 2003 - 16:24 #4
lægger lige et svar hvis du kan bruge mit forslag
Avatar billede Slettet bruger
01. september 2003 - 19:18 #5
Hvad med brugernavnet, hvordan ændre jeg minimum længden på den ?
Avatar billede Slettet bruger
01. september 2003 - 19:27 #6
Er der ingen der ved det ??? Skal virkelig bruge det :(
Avatar billede Slettet bruger
01. september 2003 - 19:50 #7
Der er nu 100 POint at hente
Avatar billede serverservice Praktikant
01. september 2003 - 19:56 #8
Jeg har jo skrevet stien til det. Fandt du det ikke?
Avatar billede serverservice Praktikant
01. september 2003 - 20:08 #9
Du kan også finde den fra group policy i AD Users & comp.- comp. config. -windows settings- account policy - password policy.
Det er sikkert det samme på en w2003 server?
Avatar billede Slettet bruger
01. september 2003 - 20:59 #10
Det er brugernavnet, for den skal også have en minimum længde
Avatar billede serverservice Praktikant
01. september 2003 - 21:02 #11
jeg forstår ikke lige hvad du mener - men du kan da selv læse min. password length i undermenuen?
Avatar billede serverservice Praktikant
01. september 2003 - 21:09 #12
Du kan vælge mellem:
enforce password history
Max. password age
Min. password age
Min. password length
Password must meet complexity....
Store password using reversible encryption...
Det må være op til dig hvilken politik du vælger- ikk? er du administrator?
Avatar billede Slettet bruger
01. september 2003 - 23:52 #13
Problemet er at jeg godt kan oprette en bruger med navnet: DETLANGEBRUGERNAVN, men ikke hvis det kun er f.eks LP

Hvordan giver man lov til det ?
Avatar billede serverservice Praktikant
02. september 2003 - 12:36 #14
Det har ikke noget med password policy at gøre
Avatar billede Slettet bruger
02. september 2003 - 19:21 #15
Nej, men hvor kan jeg så ændre det ?? Ved godt det ikke har noget med det atr gøre, men skal have det ændret.
Avatar billede serverservice Praktikant
02. september 2003 - 19:23 #16
Det var godt nok lidt sent du fandt ud af det efter jeg har givet dig hele opskriften på password policy, men vent bare finder det lige
Avatar billede serverservice Praktikant
02. september 2003 - 19:41 #17
Der er ikke nogen policy til brugernavn- du må altså gøre noget forkert når du opretter brugeren.
Medmindre i har et 3.parts program som styrer længden på brugernavn- hvilket jeg tvivler på findes