Avatar billede jonas24635738 Nybegynder
20. august 2003 - 17:47 Der er 29 kommentarer og
3 løsninger

Opsæt Webserver..

Jeg har et lille problem. Jeg har TDC Bredbånd 1024/256. Jeg har også en fast-IP. Jeg har en Cisco 806 Router. Jeg køre med Windows XP Pro på min computer som jeg gerne vil have til at køre webserver.

Hvordan skal jeg opsætte det???

Det haster meget....
Avatar billede thaufer Nybegynder
20. august 2003 - 17:50 #1
Først og fremmest skal du fatte at man ikke skal lave en account bare fordi man skal bruge 200 pts i den tro at man får et hurtigt svar af den grund.
Avatar billede jonas24635738 Nybegynder
20. august 2003 - 17:53 #2
Jeg har et lille problem. Jeg har TDC Bredbånd 1024/256. Jeg har også en fast-IP. Jeg har en Cisco 806 Router. Jeg køre med Windows XP Pro på min computer som jeg gerne vil have til at køre webserver.

Hvordan skal jeg opsætte det???

Det haster meget....
Avatar billede hadaps Nybegynder
20. august 2003 - 17:56 #3
installere IIS og så kører den (hvis det er ASP eller alm. htm filer du skal have vist)
Avatar billede htm Nybegynder
20. august 2003 - 17:57 #4
Det hjælper altså ikke og gentage spørgsmålet...

Du skal have viderestillet port 80 i din router til den maskine der skal agere som webserver.

Så skal du finde ud af hvilken webserver du ønsker at bruge. IIS eller apache

hjælp til at sætte IIS op: http://iis.derverguiden.dk og hjælp til apache: www.webcafe.dk

Det afhænger om du skal bruge ASP eller PHP. ASP så er det IIS PHP så er det Apache.
Avatar billede htm Nybegynder
20. august 2003 - 17:58 #5
Linket til IIS skal være: http://iis.serverguiden.dk
Avatar billede allanfo Praktikant
20. august 2003 - 17:59 #6
Har du en eller flere computere på den router? Sørg for at port 80 og vistnok også port 8080 er ført igennem routeren til den maskine, som du vil køre server på.

Dernæst starter du dit serverprogram op, og du er kørende.

Du kan for eksempel bruge SimpleServer fra AnalogX - www.analogx.com. Simplere og mere gratis kan det ikke være.

Hvis du vil gøre det rigtig smart, så køber du et domænenavn, og lader det pege på din faste IP.

Det er præcis sådan jeg har gjort - bortset fra at jeg har en maskine der er dedikeret server. Hvis du vil køre webhotel for flere brugere, så laver du bare en mappe i dit webdirectory, og brugeren får så adressen www.ditdomæne.dk/hansnavn/index.html

Så kan du selvfølgelig køre et FTP-program, så brugeren kan opdatere sin hjemmeside uden at du skal blande dig i det.

Det svarer nøje til hvad jeg laver her - bortset fra at jeg har en 256/128-linje.

www.folmersen.dk

Denne side ligger på min server, som ligger under tv-bordet her til venstre.
Avatar billede jonas24635738 Nybegynder
20. august 2003 - 18:02 #7
JA.. Jeg køre med 2 computere...
Avatar billede jonas24635738 Nybegynder
20. august 2003 - 18:04 #8
Jeg ved at jeg skal ind på Router setupen og instaste en ip adresse, men hvilken ip adresse????
Avatar billede jonas24635738 Nybegynder
20. august 2003 - 18:06 #9
JA.. Jeg køre med 2 computere
Avatar billede jonas24635738 Nybegynder
20. august 2003 - 18:06 #10
Jeg ved at jeg skal ind på Router setupen og instaste en ip adresse, men hvilken ip adresse????
Avatar billede htm Nybegynder
20. august 2003 - 18:11 #11
Avatar billede jonas24635738 Nybegynder
20. august 2003 - 18:14 #12
skal jeg så bare skrive 192.168.1.1 som er ipen på min pc eller som er til min faste ip eller
Avatar billede htm Nybegynder
20. august 2003 - 18:15 #13
Hvilken udbyder har du?

Du skal skrive din maskines interne IP.
Avatar billede jonas24635738 Nybegynder
20. august 2003 - 18:16 #14
Jeg har TDC.. Min ip på masiknen når jeg skriver IPconfig ude i Dos er 192.168.1.6
Avatar billede htm Nybegynder
20. august 2003 - 18:24 #15
Det er ikke sikket at du kan bruge den installationsvejledning jeg linkede til, men du skal logge ind på din router, og finde det sted hvor man forwarder til en intern ip.

Det hedder enten NAPT eller NAT eller portforwarding eller lign. Ved ikke præcis hvad det hedder.

emn du tilgår routeren ved at skrive 192.168.1.1 i dit browservindue.
Avatar billede htm Nybegynder
20. august 2003 - 18:25 #16
Se her: http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?dogtag=art_5451_286

Du skal sikkert ind i change lan ip address.
Avatar billede jonas24635738 Nybegynder
20. august 2003 - 18:36 #17
min pc computer er 192.168.1.6 skal jeg så skrive den inde ved routerns opsætning eller er det ipen 192.168.1.1?
Avatar billede htm Nybegynder
20. august 2003 - 18:53 #18
computerens IP!
Avatar billede arne_v Ekspert
20. august 2003 - 18:57 #19
806 <> 677

http://192.168.1.1/
brugernavn og password
advanced feature configuration
PAT
enable
192.168.1.6 i server IP address
Avatar billede arne_v Ekspert
20. august 2003 - 18:58 #20
Og 8080 er kun nødvendigt hvis du f.eks. vil køre Tomcat eller Resin på
den port.
Avatar billede jonas24635738 Nybegynder
21. august 2003 - 08:01 #21
Når jeg gå ind på routen (Cisco 806) og indtaster 192.168.1.6 som er IPen på min computeren.
Jeg indtaster den inde under Advanced Feature Configuration -> PAT -> og så indtaser jeg den i HTTP og i FTP

Så når jeg genstarter og vil på Internettet, så vil den ikke på Internettet.

Det som jeg er ude på at få min computer til at køre som webserver.
Jeg har fast-ip og en hurtig Internet-linie.

Det virkede da jeg kørte med PPPoE, (Det køre Boomtown på)
Men nu er jeg skiftet til TDC Bredbånd, og de køre på DHCP,
så jeg tror at fejlen ligger der.

Håber der er nogle som kan hjælpe mig da jeg skal bruge webserveren hurtigt...

Bare skriv en besked hvis du har spørgsmål.....

Jonas Rasmussen..
Avatar billede arne_v Ekspert
21. august 2003 - 09:22 #22
Har du omkonfiguereret routeren fra PPPoE til DHCP ?
Avatar billede jonas24635738 Nybegynder
21. august 2003 - 09:46 #23
Jeg har fået af vide af TDC Internet, at man ikke skal gå ind i Routen for at den virker, den skal selv finde sig selv. Men når jeg går ind og indtaster min ip som er 192.168.1.6 inde i Feature Configuration -> PAT -> HTTP og FTP så når jeg trykker på APPLY, så tænker den lidt, også siger den at den er færdig, så genstarter jeg lige computeren for sikkerheds skyld..
Så når den er startet op og jeg vil på Internettet, så vil den ikke på Internettet...

Det vil sige indtil videre, så har jeg ikke været inde i Routen opsætninger for at få Routeren til at virke...

Jeg forstår det ikke rigtig at det virkede da jeg havde BOOMTOWN, men nu virker det ikke....

Hvad skal jeg gøre???

Det HASTER.....

Jonas...
Avatar billede arne_v Ekspert
21. august 2003 - 09:56 #24
PAT har intet med om du kan komme på internet eller ej.

Det har noget med om folk udefra kan komem på din HTTP og FTP server.

Hvis det virkede med PPPoE men ikke med DHCP så må det have noget
med det at gøre.

Og routeren skal altså også gøre noget helt forskelligt i de to
tilfælde.
Avatar billede jonas24635738 Nybegynder
21. august 2003 - 11:31 #25
Jeg gjorde lige som dengang jeg kørte på PPPoE. Men jeg skulle lave alle instillingerne om fordi jeg fik en ny Router af samme slags. Men hvad kan jeg ellers gøre?????

Jonas
Avatar billede arne_v Ekspert
21. august 2003 - 11:36 #26
Men jeg mener jo netop ikek at den skal sættes ens op.

Din gamle router skulle lave et PPPoE opkald.

Din nye router skal bare requeste en IP adresse via DHCP.
Avatar billede jonas24635738 Nybegynder
21. august 2003 - 11:44 #27
Ja... Men hvor skal jeg så indtaste min IP-Adresse... Altså 192.168.1.6
Avatar billede arne_v Ekspert
21. august 2003 - 11:47 #28
Det skal du der i PAT.

Men det har kun noget med indgående traffik til din web-server
at gøre.

Det har ikke noget med at få etableret internet forbindelsen
at gøre.
Avatar billede jonas24635738 Nybegynder
21. august 2003 - 11:51 #29
Det er bare mærkeligt... Jeg prøvede 2 gange igår.

Jeg startede med at skrive 192.168.1.6 inde i PAT under HTTP og så det samme i FTP. Har du også en Cisco 806 og køre webserver, hvis ja, kan vi så ikke lige snakke sammen i eftermiddag, fordi jeg er i skole nu, men kommer hjem ved 16,00 tiden.
Avatar billede arne_v Ekspert
21. august 2003 - 11:59 #30
Jeg har en 806 men med PPPoE.
Avatar billede jonas24635738 Nybegynder
21. august 2003 - 20:20 #31
Hej Arne.. Kan vi ikke snakke sammen via telefon, da det haster meget...

Jonas
Avatar billede arne_v Ekspert
21. august 2003 - 20:26 #32
Nej - jeg yder ikke telefon support på TDC's routere - det gør TDC.

At få etableret selve internet forbindelsen må være deres ansvar at
hjælpe dig med.