Avatar billede normann Nybegynder
20. august 2003 - 17:00 Der er 10 kommentarer

Afvikling af .NET programmer

Hej,

Jeg er lidt usikker på om dette er den rette kategori - men da jeg ik ku' finde nogen bedre prøver jeg her ;-)

Jeg har udviklet et program i C#, og nu vil jeg gerne køre det på en anden computer uden .NET - ind på MS siden og læse at man skal downloade .NET client (23 MB), og så skulle det være fjong.....men...

Jeg kan ikke installere det downloadede program. (dotnetfx.exe) - Den siger "Installationen af Microsoft .NET mislykkedes - hvis problemet fortsætter så kontakt Teknisk Support", og får man ellers valgmulighedEN for at trykke på "Ok".

Computeren det skal installeres på er en
Pentium II 333 mHz
256 MB
Windows 2000 service pack 3

, hvilket iflg. MS sider skulle være mere end rigeligt for at installere .net client.

Desværre har jeg ikke kunnet finde en troubleshooting guide nogensteder...

Nogen forslag ?
Avatar billede overchord Nybegynder
20. august 2003 - 17:17 #1
Er der ogsaa foelgenede paa maskinen:

-Internet Explorer 5.01 eller senere
-Windows installer 2.0 (koer msiexec for at chekke)
-MDAC 2.6 (check version af msdadc.dll)
-WMI installeret (mappen \system32\WBEM findes)

alle disse er krav som maaske ikke er opfyldt. Der er andre krav, men de opfyldes af hvad du har skreet om computeren
Avatar billede normann Nybegynder
20. august 2003 - 17:51 #2
Der er :
Windows Installer 2.0,
IE5.5,
WMI,
MDAC 2.7

på maskinen - og ja det funker sgu ikke
Avatar billede overchord Nybegynder
20. august 2003 - 18:25 #3
hmmm kan ikke rigtigt finde andet support. Du koerer godt nok den dowloadede fil separat og ikke som del af en install?
Avatar billede normann Nybegynder
20. august 2003 - 18:28 #4
Jeg doubleclikker bare på filen ! - Så kan jeg se at den pakker ting og sager ud og lige så snart den er færdig med at pakke ud - så kommer fejlbeskeden. Den pågynder således ikke "selve" installationen tror jeg...
Avatar billede overchord Nybegynder
20. august 2003 - 18:36 #5
hmmm, har selv kort filen paa xp uden probs. Har du proevet at downloade filen mere end en gang? Den kunne vaere beskadiget omend det nok er tvivlsomt at der et der problemet ligger
Avatar billede normann Nybegynder
20. august 2003 - 18:51 #6
Jeg har downloadet den tre gange - derfor foruden også 1.0a og 1.1 i engelsk version alle giver samme resultat !
Avatar billede chries Nybegynder
21. august 2003 - 09:31 #7
Prøv at installere Win2K SP4. I håb om den fixer problemet.
Avatar billede burningice Nybegynder
21. august 2003 - 12:20 #8
prøv evt. at pakke filen ud manuelt med winrar (h'jreklik på filen og vælg extract). Derefter kan du starte installationen ved at køre setup-filen
Avatar billede normann Nybegynder
21. august 2003 - 19:03 #9
Jeg vil helst ikke installere nogen nye service packs da jeg bruger en gammel systemfil pga. noget kompabilitetsproblematik med en ny harddisk jeg har proppet i - computeren gik kold sidst - og hacket med systemfilen tog meget lang tid at finde ud af...
Avatar billede normann Nybegynder
23. august 2003 - 14:40 #10
Jeg har nu løst problemet selv - men cyberfessors kommentar ligger meget tæt op af det der skulle til.

Til andre uheldige med samme problem : Jeg brugte kommandoerne :

dotnetfx.exe /C
og
msiexec /i C:\pathx..\netfx.msi /lv C:\pathy..\log.txt

Så kan man lige tjekke i loggen (3MB) -hvis man gider ;)

- Hvis du lige laver et svar hr.fessor - så får du en portion billige point (igen ;))