Avatar billede panikspreder Nybegynder
20. august 2003 - 16:43 Der er 7 kommentarer

Filtering af lange ord?

Hejsa!
Jeg er ved at lave et nyhedssystem med indbygget mulighed for at kommentere. Men nu er problemet at folk sagtens kan indtaste lange ord som: dfsødfsdfksfkdfks (bare MEGET længere) og det medfører at siden går i smadder, selvom jeg har lukket det inde i en tabel!

Findes der en kommando hvor man kan hive fat i en sætning, analysere den for lange ord og slette dem hvis de forekommer?!?

Håber I kan hjælpe!
På forhånd tak!

-PanikSpreder
www.blastzone.dk
Avatar billede schaefner Juniormester
20. august 2003 - 16:45 #1
Avatar billede squashguy Nybegynder
20. august 2003 - 17:07 #2
hvis den skal slette det lange ord, kan du køre strengen gennem denne:

$max_length = 32;
$str = preg_replace("/[\S]{".($max_length+1)."}[\S]*/", "", $str);
Avatar billede panikspreder Nybegynder
20. august 2003 - 18:32 #3
Tak, gutter! Det var lige hvad jeg ledte efter :D

-PanikSpreder
www.blastzone.dk
Avatar billede squashguy Nybegynder
21. august 2003 - 22:33 #4
svar?
Avatar billede schaefner Juniormester
21. august 2003 - 22:34 #5
måske?
Avatar billede schaefner Juniormester
01. oktober 2003 - 21:24 #6
eller hvad?
Avatar billede squashguy Nybegynder
01. oktober 2003 - 21:33 #7
tja?