Avatar billede sslarsen Nybegynder
20. august 2003 - 16:26 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Terminal server på maskine med Doman Controller

Hejsa

Jeg har en maskine med Windows 2003 Enterprise Server. Her har jeg fået installeret; DNS, Doman Controller (Active Directory) samt Exchange 2003
Men jeg ville også kunne connecte til denne server udefra, så derfor også Terminal Server.

Men jeg kan ikke få forbindelse til serveren, efter at have installeret Domain Controller.

Det skal siges at serveren kun bruges til privat forbrug/test, så der kommer ikke til at være mange brugere på.

Jeg har desuden skiftet Terminal Server porten til 53 eftersom den port er åben fra mit arbejde..

Er der nogen der kan fortælle mig hvorfor jeg ikke kan få forbindelse eller hvad jeg skal gøre for at det lykkedes.

Håber der er nogen der kan hjælpe.

MVH
Søren
Avatar billede Slettet bruger
20. august 2003 - 16:28 #1
Har du prøvet at connecte med IP adressen, i stedet for navnet på serveren ?
Avatar billede nmh Nybegynder
20. august 2003 - 16:41 #2
Du bør da first lave en VPN forbindelse til serveren.
Derefter kan du begynde med at lave Terminal Server.
Avatar billede netmanden Nybegynder
20. august 2003 - 17:22 #3
Hov - pas lige på, port 53 SKAL og KUN bruges til DNS, det går galt hvis du bruger den til andet.... Hvad med port 443 istedet for (hvis altså man ikke benytter SSL indenfor...)  Ellers skal vi høre lidt mere, hvad har du af firewall og nat og sådan...?
Avatar billede sslarsen Nybegynder
20. august 2003 - 21:25 #4
Har prøvet med ip adresse. Har 2 netkort i serveren 1 gigabit og 1 alm, og inge af dem vil virke..

Jeg vil prøve med vpn og få det op at køre.

Prøver at skifte porten. Kører med Cybercity Zyxel router, hvor port 53 er åbnet til serverens ip. Benytter indbygget windwos firewall samt den der jo er i routeren.
Avatar billede netmanden Nybegynder
20. august 2003 - 23:09 #5
Ja sorry, men det lyder simpelthen som om at du render ind i en firewall, enten routerens eller windows´s. Prøv først at slå windows´s fra. Dernæst er det nok nemmest hvis du kan åbne og remappe port 3389 således at den indkomne kald lander på din TS. VPN er jo ikke aktuelt (synes jeg) da du i forvejen er bag en 128 bits kryptering via din TS, men.... for meget sikkerhed findes jo som bekendt ikke...