Avatar billede guro.not Nybegynder
17. december 2000 - 23:04 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Navi 3.04 vil ikke udskrive ø og Ø

Hejsa..

Jeg kan ikke få navi version 3.04 til at skrive ø og Ø.
Men det sjove er at det ser fint ud på skærmen..
Min printer er en HP Laserjet 1000..

Håber at det er en der kan hjæpe..

Henrik
Avatar billede postman Nybegynder
19. december 2000 - 16:27 #1
Hvilken Navision-printerdriver bruger du/er det HP LaserJet PCL?

Kontrollerer evt., at der i din tegntabel til printeren står
ø nr. 155
Ø nr. 157
Avatar billede guro.not Nybegynder
20. december 2000 - 12:34 #2
Hej postman.

Jeg har chceket at ø er 155 og Ø er 157, så det er ikke der..

Men ang. Navision printer driver plejer jeg at printe til HP LaserJet serie III. Jeg har prøvet at instaler min HP LaserJet 1100(IKKE 1000), som en HP LaserJet serie III.

Inden jeg køre Navi.exe skifter code page fra 437 til 865(har også prøvet 850), men det hjælper ikke.
Alle ø\'er bliver ud skrevet som et c med en streg i top og bund..

Har du flere gode ider til hvad jeg kan prøve..

Glædelig jul.
Hilsen Henrik
Avatar billede gita Nybegynder
08. januar 2001 - 22:24 #3
Du kan også prøve at finde en printer af ældre dato, som kan køre i dos form,
fordi navi er jo et dos baseret program
Avatar billede guro.not Nybegynder
08. januar 2001 - 22:41 #4
Hej gita.

Jeg ved godt at det kun er en kommentar du kom med. Men Jeg vil IKKE skifte printer, og det skal kunne lade sig gøre at printe til min HP1100.
Næsten alle printere forstår PCL.

Men jeg har ikke givet op endnu..

Henrik
Avatar billede gita Nybegynder
08. januar 2001 - 23:11 #5
Så bliver du nød til at finde driver til din printer,
og de kan nok blive svære at støve op.
har du prøvet de andre driver som ligger i navi ?
Avatar billede guro.not Nybegynder
08. januar 2001 - 23:42 #6
Hej igen Gita

Jeg har næsten prævet alle sammen..
Men jeg har ikke givet op endnu..

Hilsen Henrik
Avatar billede guro.not Nybegynder
20. januar 2001 - 12:36 #7
lukket...
Avatar billede runek Nybegynder
07. august 2001 - 14:44 #8
Hej Henrik

Jeg havde samme problem på en 1150C, og jeg har fundet en halvløsning der er OK til fakturaudskrivning. Jeg satte inde i /design/printere/HP-1150C/Ret Tegntabel nr 155 og 157 til <237>, så tegner den både på ø og Ø et slags mellemtings-ø ud. Det springer ikke alt for meget i øjnene.

Rune