Avatar billede xburn Nybegynder
17. december 2000 - 22:40 Der er 6 kommentarer

Online spil

Hej jeg kunne godt tænke mig at komme igang med at programmere online spil. Jeg har tidligere spil programmerings erfaring med Qbasic.

Hvad er det bedste sprog til online spil programmering?

Er der nogle af dem der minder om basic?

Hvad skal jeg vælge Flash? Java?

Gode sites?

-{xBuRn}-
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
17. december 2000 - 22:43 #1
Flash helt sikker!
Jeg har minus forstand på både Flash og Java, men Flash køere klart bedst synes jeg.
Og der er desværre ingen sprog til programmering af spil til nettet der ligner BASIC sproget.
Avatar billede mpj Nybegynder
17. december 2000 - 22:46 #2
Hvad med java?

Hvis du er i tvivl om hvad java kan så skulle du kigge på:
http://www.javagameplay.com
Avatar billede lennart Nybegynder
18. december 2000 - 09:28 #3
prøv at kigge her www.wildtangent.com her kan du lave dem i visual basic,java, c++,javascript wildtangent er en 3d udvidelse så du kan lave mere avancerede spil
Avatar billede madzzz2 Nybegynder
18. december 2000 - 16:06 #4
flash er det bedste syntes jeg. Jeg ved ikke om du har arbejdet meget med Flash hvis ikke så kan du jo hente et spil på: www.flashplanet.com. Hvis man så ser på spillets opbygning så finder man hurtig ud af hvordan man selv kan lave et spil.
Avatar billede zhatten Nybegynder
10. januar 2001 - 16:07 #5
Ingen tvivl vælg Flash.

- Zhatten
Avatar billede leiling Nybegynder
31. marts 2001 - 13:50 #6
Zhatten har ret Flash helt klart Java crasher hele tiden Java spil er hel Fucked up!!

-leiling