Avatar billede dl74 Nybegynder
20. august 2003 - 12:40 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Ingen adgang til exp/imp via citrix klient

har brug for at kunne imp/exp vores db. fra citrix klienten.
Problemet er at imp/exp ikke ligger i runtime delen/database klienten, og jeg har ikke adgang til db.serveren fra citrix klienten.

Kan jeg på nogen måde installere imp/exp på database klienten
Avatar billede nosjns Nybegynder
20. august 2003 - 12:48 #1
Hvis du installerer database klienten følger imp/exp med. Det gør det med hensyn til 8i. Jeg ved ikke om dette er tilfældet med 9i.
Avatar billede dl74 Nybegynder
20. august 2003 - 14:36 #2
Hvor i db klient installationsporgrammet kan jeg se(og vælge) imp/exp programmerne for lige nu er de der ihvertfald ikke...
Til trods for at selve min applikation kører glimrende
Avatar billede nosjns Nybegynder
20. august 2003 - 14:37 #3
de skulle gerne ligge i <ora_home>\bin

Hvilken version af Oracle bruger du??
Avatar billede dl74 Nybegynder
20. august 2003 - 14:39 #4
8i
Avatar billede dl74 Nybegynder
20. august 2003 - 14:41 #5
Med spørgsmålet hetydede jeg til hvor i install programmet jeg kan vælge imp/exp:
Hvor i db klient installationsporgrammet kan jeg se(og vælge) imp/exp programmerne for lige nu er de der ihvertfald ikke...
Til trods for at selve min applikation kører glimrende
Avatar billede nosjns Nybegynder
20. august 2003 - 14:43 #6
Jeg mener de ligger under utilities
Avatar billede dl74 Nybegynder
20. august 2003 - 14:46 #7
Nope har lige tjekket
Avatar billede nosjns Nybegynder
20. august 2003 - 14:47 #8
hvad er din præcise database version og hvilken CD installerer du fra?
Avatar billede dl74 Nybegynder
20. august 2003 - 14:58 #9
Oracle 8.1.7.0.0 Jeg installerer klienten ved at installere forms runtimet fra :
"Forms&Reports 6i v.2 for Windows" som jeg har hentet fra Oracle's site.
Avatar billede nosjns Nybegynder
20. august 2003 - 15:01 #10
Der er problemet. Du skal installerer fra en Oracle 8i Database eller klient CD. Ikke fra en Forms CD.
Avatar billede dl74 Nybegynder
20. august 2003 - 15:13 #11
Det må jeg jo prøve jeg accepterer svaret og siger tak for hjælpen.
Avatar billede nosjns Nybegynder
20. august 2003 - 15:13 #12
No Prob