Avatar billede pls Nybegynder
17. december 2000 - 22:18 Der er 1 løsning

mySQL og Paradox

Er det muligt, at bruge mySQL sammen med Paradox/Derphi. Jeg har downloaded komponenter til bl.a. TDatabase og TTable.
Mit problem er, at min mySQL server ikke kan læse Paradox-tabellerne.
Såfremt det er muligt, så giv mig en løsning derpå.

Peter
Avatar billede volstrup Nybegynder
08. januar 2001 - 22:14 #1
Jeg tror at den eneste mulighed, som du har, vil være at bruge enten det ene, eller det andet. Som du, ganske korrekt, skriver, kan mySQL serveren ikke læse Paradox.
Til gengæld kan du, hvis du kun ændrer dataene lokalt (dvs. i din Paradox database), altså hvis de skal bruges til \'fremvisning\' på en hjemmeside, blot lave en lille rutine, som skriver et sql-dump, som du så kan uploade til din database (mysql).
Ellers er der også den mulighed, at du installerer et komponent i Delphi, så du kan bruge mySQL databasen. Der findes et link hos www.pythia.dk - som efter sigende skulle fungere ganske upåklageligt).
Men hvis der skal være mulighed for at rette frem og tilbage, er dette altså ikke, direkte, muligt.

Men du spørger jo egentlig blot, om du kan bruge mySQL sammen med Delphi, og det kan man altså godt.

mvh Jacob Volstrup
UIN 4356912