Avatar billede mbfstudio Nybegynder
20. august 2003 - 12:10 Der er 9 kommentarer

hjælp til file sharing

Jeg har XP home og XP pro, samt en TDC forbindelse pppoe. Min router er en Linksys. jeg kan ikke dele filer , men godt komme på internettet. har oprettet med guiden på begge, et hjemmekontor netværk. valgt Lan (som står til automatisk ip) har givet begge computere samme arbejdsgruppe. kan se mine computere, men må ikke dobbeltklikke på den modsatte, da jeg ikke har rettigheder.
-Hvad gør jeg galt?
Avatar billede -thomas- Nybegynder
20. august 2003 - 12:16 #1
Har du installeret Microsoft fil og udskriftdeling og IPX/SPX på begge pc'er?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
20. august 2003 - 12:18 #2
Opret samme brugernavn og password på begge computere.
Sørg for at de er i samme arbejdsgruppe.
Check at Client for microsoft networks er installeret og hver computer har delt mindst et drev, folder eller printer.
Avatar billede mbfstudio Nybegynder
20. august 2003 - 13:31 #3
hvordan opretter man ens brugernavn?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
20. august 2003 - 13:32 #4
Højreklik denne computer og vælg administrer. Der er et punkt der hedder bruger.
Avatar billede mbfstudio Nybegynder
20. august 2003 - 13:45 #5
jeg har samme navn...og arbejdsgruppe..
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
20. august 2003 - 13:52 #6
Så højreklikker du en mappe eller drev og ser om der er et menupunkt der hedder deling. Er der det, så deler du mappen.
Avatar billede kenp Novice
20. august 2003 - 19:24 #7
har du sørget for at oprette det med brugernavn og adgangskode for så virker det! det tyder på at du ikek har gjort det!
Avatar billede mbfstudio Nybegynder
21. august 2003 - 12:57 #8
nej jeg har ikke oprettet det med brugernavn og kode, hvor kan man det? jeg følger kun guiden "kontor og hjemme netværk"
Avatar billede kenp Novice
21. august 2003 - 13:00 #9
se tonnybrandt indlæg "Højreklik denne computer og vælg administrer. Der er et punkt der hedder bruger"