Avatar billede steenvj Nybegynder
20. august 2003 - 12:08 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

XAL og Yen tegn istedet for ø?

Vi kører XAL over Windows terminal serveren. Og på  den éne PC har vi problemet at når vi udskriver så kommer der Yen og cent tegn ud på papiret. Jeg har ladet mig fortælle at der måske er noget med at man skal have en fil installeret på sin terminal server, men jeg har ikke kunnet finde flere informationer.

Jeg fandt en løsning der sagde at man skulle checke sin input locale, og det var desværre ikke der fejlen lå.

Nogen der kan/vil hjælpe?
Avatar billede mjohansen Nybegynder
20. august 2003 - 12:39 #1
Hmm. Jeg har tidligere set denne også, og løsningen var vist, at Danish IKKE var sat til default language på maskinen!
Avatar billede steenvj Nybegynder
20. august 2003 - 13:04 #2
Dansk er default på maskinen, så det kan jo ikke være det.....
Avatar billede sovetryne Nybegynder
22. august 2003 - 10:19 #3
Så vidt jeg ved er det et spørgsmål om Udskriftsprocessoren, i egenskaber af din printer. Er ikke helt sikker, men det har intet med XAL at gøre, kun med Mikroblød Vinduer

Albert van Harten
Avatar billede steenvj Nybegynder
22. august 2003 - 15:58 #4
Ja, det er helt hundrede ikke i XAL'en.....

Men udskriftprocessoren under egenskaber ??? Nu fatter jeg da overhovedet ingenting, som sagt er der flere PC'ere med identisk hard- og software, det er kun den ene der er problemet?.

Og så lige inden svaret "så reinstaller da" kommer så, Ja, det er en mulighed men jeg er ikke kun interesseret i at løse symptomet, men også at finde fejlen.
Avatar billede larildsen Nybegynder
23. august 2003 - 15:24 #5
Har jeg forstået dette korrekt.
Du har en Windows Terminal Server, hvor du afvikler XAL.
Du logger på fra 3 forskellige arbejdsstationer med samme bruger på WTS'en og XAL'en, og laver samme udskrift til samme fysiske printer, og anvender samme printer kø ?
Eller er det ikke samme printer, eller samme printer kø ?
Er det evt. en printer der er lokalt tilsluttet arbejdsstationen ?
Er det Standard Windows printeren, eller er det en XAL printer ?
Avatar billede steenvj Nybegynder
25. august 2003 - 13:19 #6
larildsen -> du har forstået det korrekt
Udskriften er til samme fysiske printer som sidder på serveren, og det Standard windows printeren.
Avatar billede sovetryne Nybegynder
25. august 2003 - 13:33 #7
steenvj > Se under Avanceret, efter du har valgt egenskaber af din printer.
Avatar billede steenvj Nybegynder
26. august 2003 - 10:56 #8
Ja ja sovetryne jeg ved godt hvor den er... Men der er ikke forskel på de forskellige klient installationer.
Avatar billede sovetryne Nybegynder
27. august 2003 - 10:06 #9
Jeg vil gerne komme forbi og undersøge problemet. Desværre har jeg ikke tid til det, men jeg er sikker på at jeg kan løse problemet, det er svært at overskue det hele på et forum.
Avatar billede kmei Nybegynder
10. september 2003 - 22:25 #10
Hvis klienten er en 'gammel' win98 var der problemer med at windows ikke helt havde styr på codepage 850 og 865 (begge dansk tegnsæt). Dette er siden blevet rettet i de nye versioner.

Problemet ligger åbenbart på klienten. PS. har du prøvet at logge ind som en anden bruger fra klienten for at udelukke server opsætningen ??
Avatar billede steenvj Nybegynder
23. september 2003 - 07:26 #11
Jepper har prøvet med flere brugere, og klienten er en "gammel" winXP Pro ;)...
Avatar billede steenvj Nybegynder
30. september 2003 - 18:59 #12
nå det må jeg vel bøvle videre med ;(
Avatar billede sovetryne Nybegynder
30. september 2003 - 19:46 #13
Steenvj, send mig en e-mail (information@havecom.dk), så kigger jeg nærmere på det.