Avatar billede dj_alf Nybegynder
20. august 2003 - 08:02 Der er 1 kommentar

Tape backup, hvorfor virker det ikke?

Halløjsa.

Jeg har et problem, som jeg håber i kan hjælpe mig med.

Jeg har en server, med et adaptec scsi kort.

På kortet har jeg banket en Tandberg SLR6, tapestreamer på.

Mit problem er så at jeg ikke kan få skidtet til at virke, jeg bruger "backup-programmet" flexbackup. Efter at have leget lidt med programmet ved at tage nogle backups får jeg denne fejl, når den skal til at skrive til båndet.

/dev/nst0: Input/output error

Hvorfor nu det ?

Nogen der nogen erfaring eller kan hjælpe?
Avatar billede lap Nybegynder
21. august 2003 - 21:09 #1
Eftersom du bruger nst0 - så er det et "non-rewinding device" - tapen spooles ikke automatisk tilbage.

Fejlen betyder blot, at der er skrivefejl til tape.

Prøv at tape båndet ud og sæt det i igen - derefter skriver du til båndet i hånden med: tar cfv /dev/st0 /tmp

Derefter indlæser du backup igen med:
cd /tmp
mkdir test
cd test
tar xfv /dev/st0

Så skulle hele tmo-kataloget gerne indlæses igen.