Avatar billede myren Nybegynder
20. august 2003 - 00:26 Der er 14 kommentarer

At få en Siemens s55 til at fungere med Telia Gprs

Jeg har i 14 dage forsøgt at få min Siemens s 55 til at fungere med gprs via min bærbare PC.
Gprs fungerer udmærket på selve telefonen. Upåklageligt.
Men når jeg forsøger at bruge den om Gprs modem, kobler modemet af efter at jeg er godkendt med navn og adgangskode på nettet.
Telia siger at der skal bruges en init-streng som jeg skal have af Siemens. Og Siemens siger jeg skal have den af Telia.
Som jeg forstår det er det udelukkende opsætningen på PCen der er problemet.
Er der nogen der kan hjælpe mig.
A.M.
Avatar billede perj Nybegynder
20. august 2003 - 00:34 #1
Prøv at installere den sidste nye firmware. Ved ikke om det hjælper, men et forsøg værd. http://www.my-siemens.com/MySiemens/CDA/Index/0,2730,HQ_en_0_product%253AMW%252FHD%252FHD%252FS55%252Fdanda,FF.html
Avatar billede perj Nybegynder
20. august 2003 - 00:37 #2
PS: Jeg har i 2 dage - på 2 forskellige PC'ere forsøgt bare at komme i kontakt med min S55 via kablet. Har tidligere funket:-(
Avatar billede myren Nybegynder
20. august 2003 - 00:40 #3
Skal jeg bruge datakabel for at instaler firmware? Så skal jeg først  have fat i det. Jeg kan godt gå på nettet over PC med et alm. dataopkald. Men det er jo langsomt.
Avatar billede perj Nybegynder
20. august 2003 - 00:41 #4
Nej, du kan også bruge den infrarøde port.
Avatar billede perj Nybegynder
20. august 2003 - 00:43 #5
Velkommen på eks. Du er jo helt ny;-)
Avatar billede myren Nybegynder
20. august 2003 - 01:01 #6
Helt ny er jeg ikke. Det er jo her man får svar på sin spørgsmål,ikke?
Jeg har hentet firmware ned, men den kræver et kabel. Eller findes der en udvej?
Avatar billede perj Nybegynder
20. august 2003 - 01:03 #7
Sikker på du ikke kan anvende ir port?
Avatar billede myren Nybegynder
20. august 2003 - 01:05 #8
Programmet beder om et kabel på COM 1 porten.
Avatar billede perj Nybegynder
20. august 2003 - 01:13 #9
Ikke for at gøre dig ked af det, men softwaren er fyldt med fejl. Du skal bruge et USB-kabel, men under installation skal du svare COM 1.
Min S55 ´laver i øjeblikket "drevfejl" når jeg søger på en adresse, og jeg har fået at vide jeg bare skulle opdatere firmvaren, men hvad hjælper det, når man ikke kan komme i forbindelse med den (2 mdr. gammel, og ryger snarest ud).
Avatar billede p-lund Nybegynder
21. august 2003 - 23:19 #10
Du skal bruge et datakabel for at opdater din mobil.
Gå ind på siemens hjemmeside http://www.my-siemens.com/MySiemens/CDA/Index/0,2730,DK_da_0_product%253AMW,FF.html og download, åben og følg anvisning.
Jeg har haft min s55 i 5 mdr., opdateret 2 gange og det virker.
Se også http://www.s55-world.net en rigtig god hjemme side.
Et godt program er VisSie fra http://www.7soft.de/
Avatar billede myren Nybegynder
26. august 2003 - 00:39 #11
Tak for hjælpen og de gode råd. Jeg har søgt på nettet og fandt et link til http://www.club-siemens.com/ hvor jeg søgte på gprs og fandt svaret.
Og det er jo enkelt når man ved det. Telia DK opgiver opkaldsnr. til: *99#
Det skal være *99***1# sam stort set alle andre Teleselskaber bruger. Sådan.
Hvad skulle vi gøre uden dette netværk.
A.M.
Avatar billede dkchr Nybegynder
05. september 2003 - 12:06 #12
Min s55 fungerer glimrende på nettet med den medfølgende gprs software via det med telefonen medfølgende datakabel.
Avatar billede myren Nybegynder
05. september 2003 - 15:54 #13
Men hvilket teleselskab bruger du?
Jeg fik i sidste uge oplyst at Telia har haft et teknisk problem med deres service overfor Siemens telefoner. Tænk at man kan rode med et problem i 14 dage, ringe til diverse Telia-medarbejdere og teknikere, og så først er der en ganske ung pige der siger at de har en fejl.
Jeg fik en besked fra deres dataafd. der lyder:
Hej Allan
Vi har nogle problemer med vores wapfunktion. Jeg kan ikke sige hvornår det kommer til at virke optimalt igen men der arbejdes på højtryk for at få rettes fejlen.
Med venlig hilsen
Telia Mobile
Kent Larsen
Datakonsulent

Så hermed lukker jeg indlægget.
Avatar billede dkchr Nybegynder
05. september 2003 - 16:12 #14
ok jeg troede at gprs virkede på telfonen og det bare var forbindelsen til pc'en det var galt med