Avatar billede kim-hansen Nybegynder
19. august 2003 - 21:06 Der er 1 løsning

Nye bærbar

Hej alle sammen...

Jeg vil have mig en bærbar computer. men jeg ved bare ikke helt hvad det skal være.

Jeg leder efter en der har inbygget trådløst netkort(med indbygget antende) og min. 256 ram. der ligger i prisklassen ca. 10.000 kr.
Jeg vil gerne have nogle gode bud.

Jeg har set noget der hedder: "Intel centrino mobile..." er de bedre end alm. bærbare og hvorfor? (udover at de bruger mindre strøm)
Avatar billede netsmurf Nybegynder
19. august 2003 - 21:35 #1
Prøv at kigge på nogen af alle de andre tråde omkring dette emne. Det er nok omkring 3 der har stillet det samme spørgsmål idag.

Prøv www.dell.dk og gå efter en Inspiron 500m. Du kan ikke komme ned på 10.000, men næsten og det er med Centrino og WLAN (trådløst netværk).

Centrino er det nyeste bud på en processor til bærbare computere fra Intel.
Centrinoprocessoren er hurtigere (1,3 GHz svarer vist til 2.0 GHz Pentium 4), smartere i forhold til strømbesparing og med 1Mb cache (P-4 har "kun" 512 kb cache).
Men først og fremmest bruger de mindre strøm og det er altså MEGET vigtigt når det kommer til bærbare (det bærbar forsvinder jo hvis man altid skal bruge en strømkontakt).

Jeg kan selv også godt lide Fujitsu-Siemens Lifebook C1110, men den koster desværre så 13.000 (i Computercity).

Hvis du ikke er interesseret i Dell eller Fujitsu så prøv IBM. De laver også nogle lækre bærbare.
Start på www.dell.dk, www.fujitsu-siemens.dk og www.ibm.dk og prøv så bagefter at gå ind på www.edbpriser.dk for at se hvor du finder den billigeste udgave af den bærbare computer du har udset dig.