Avatar billede buzz Nybegynder
19. august 2003 - 18:34 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Google kan ikke finde alle mine sider

Hej Alle,

Jeg håber der sidder en ekspert i søgemaskiner derude et sted.

Jeg har problemer med siden www.warn.dk. Google kan kun finde forsiden på trods af at der er links til underliggende sider fra forsiden - og at der ikke er metatags som hindre Googel i at finde undersider.

Det har drillet mig i lang tid, så der er maks. point til den der kan hjælpe mig med at løse problemet.

/Buzz
Avatar billede slots_norton Nybegynder
19. august 2003 - 18:38 #1
Prøv at hoppe ind på www.metamaten.dk , udfyld derefter alle felter og kopier koden ind på din startside.
Der kan du også få google og andre søre robotter til at indiksere alle sider, hvis du vel og mærket vælger at gøre det i metamaten
Avatar billede slots_norton Nybegynder
19. august 2003 - 18:39 #2
Men gider du ikke det, så brug den her kode: <META NAME="Robots" CONTENT="ALL">
Avatar billede dmcn Praktikant
19. august 2003 - 18:40 #3
Google kan ikke lide sider hvor & og ? indgår i URL'en. Den indexerer sjældent denne type sider. Løsningen er noget mod_rewrite (eller lign. til IIS) som du ser i funktion her på exp.dk.
Avatar billede dmcn Praktikant
19. august 2003 - 18:42 #4
http://mbn.dk/Apache/rewrite_eks/ - ekspempler på mod_rewrite i brug, så du kan se hvad jeg mener.
Avatar billede buzz Nybegynder
19. august 2003 - 19:39 #5
Hej n0rmality,

Det er selvfølgelig det der er problemet, når jeg kigger på et Google resultat kan jeg selvfølgelig godt se at der ikke anvendes & ? i links.

Du har allerede give mig hints til hvordan det kan løses, så nu er jeg selvkørende.

Hygge,
Buzz
Avatar billede bufferzone Praktikant
19. august 2003 - 19:59 #6
Metamaten igen, lær det nu Metatags har stort set ingen virkning i google, og slet ingen betydning for hvor mange sider i et site der findes af botten. Meta tags var hotte for 3 år siden, men søgemaskinerne er blevet klogere siden.

Du skal kikke på dine links, for det første er det en god ide at der er tale om helt almindelige href linke uden for mange specialtegn og andre dynamiske ting. Google kan godt håndtere dynamik hvis det er lavet ordentligt, men ofte er der her problemerne findes.

Du skal kikke på din link struktur indternt. Alle dine sider skal kunne nås med max 3 klik med musen, og alle dine sider skal have mindst 3 indterne links der peger på dem.

Du skal kikke på dine eksterne links, google elsker eksterne links jo flere af dem jo bedre, især hvis de kommer fra gode sites der handler om det samme som dit og har god placering i google. Det er også gdt hvis nogle af de sites der linker til dig linker ned i dit site i stedet for at linke til hovedsiden.

Sidst skal du optimere dine sider til dine valgte søgeord. Optimering indebær søgeord i title tagen, i overskrifter, i side teksten, i hyperlink teksten, i alt tag og title attributten og også i meta tag, men pas nu på ingen ord i meta der ikke også findes på siden