Avatar billede s0rensen Nybegynder
19. august 2003 - 17:42 Der er 3 kommentarer

Erfaringer med: Dell Inspiron 500m 1300GT

Larmer den? Er tasteturet godt? Hvad er forskellen på de to skærme som adskilles af 500 kr. ?

http://commerce.euro.dell.com/dellstore/config/frameset.asp?c=1849&n=3162&b=43848&m=dkk&cu=dkdhs&l=da&s=dkdhs&store=dkdhs&sbc=dkdhsinspn&v=d
Avatar billede nse Nybegynder
19. august 2003 - 17:51 #1
Jeg har en Dell Inspirion med SXGA+ skærm, altså den dyre af dem.. Du skal være opmærksom på, at bærbare kun kan kører optimal opløsning i den specificerede opløsning. Dvs. 1400x1050, men den kører også fortrinligt i den opløsning, men hvis du har synproblemer, eller ikke er vild med meget høje opløsninger, skal du nok vælge XGA.
Det skal lige siges, at min bærbar er to et halvt år gammel, så jeg ved ikke om TFT-panelerne til bærbare er blevet bedre, så alle opløsninger kører ens ligesom på stationære TFT og CRT skærme..
Avatar billede nse Nybegynder
19. august 2003 - 17:54 #2
Tastaturet og musen virker godt. Jeg er især vild med pointeren, det er den eneste mus jeg bruger, og jeg synes den virker en del bedre end det trykfølsomme.
Jeg kan kun rose Dell, som jeg også bruger som stationær. Jeg kan kun anbefale dig at købe en Dell-bærbar...
Avatar billede netsmurf Nybegynder
19. august 2003 - 20:19 #3
Jeg er også vildt interesseret i denne computer. Har overvejet en Fujitsu-Siemens Almino L 6810 eller Lifebook C1110. Men er ny begyndt at overveje denne 500m med 512 mb RAM, alm. skærm og 40 GB harddisk (og uden alt det der ekstra og dyre service). Det er bare meget billigere og så med Centrino!!!

Men hvordan ser den ud? Er den flot, smal, kedelig? Der står 3,1 cm dyb, men hvordan er den i virkeligheden?

Hvad med de forskellige farver?
Ion Silver/Moonlight Silver
Venice Blue (+313 kr)
Grafhite Swirl (+313 kr)
Bamboo (+313 kr)
Burlwood (+313 kr)

Jeg kunne godt tænke mig en af farverne, men kan ikke finde nogen steder hvor man kan se hvordan det ser ud?!?

Håber der er nogen der har købt Inspiron 500m og kan komme med lidt flere oplysninger (det er the downside ved at de ikke har nogen butik, ikke se og røre før købet!)