Avatar billede a_freak Nybegynder
19. august 2003 - 12:09 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Kan ikke Starte er det CPU eller Bundkort

Hej Med alle jer eksperter

Jeg har et lille problem som jeg håber i kan hjælpe med.
Min Pc stod tændt en nat (vækkeur:) Men om morgen var den bare stendød. Jeg kan overhovedet ikke tænde den. Der kommer nogen gange, en lille gnist lyd og CPU blæseren flytter sig en lille millimeter. Jeg har prøvet PSU i en anden PC den køre uden problemer. Har også prøvet at tage alt fra men uden held. Jeg tog så CPU'en af, den ser ikke sort ud eller noget men jeg lage mærke til der var et lille fint huld i venstre hjørne af CPU'en ved ikke om det skal være der. Nogen der ved hvad det kunne være, er det CPU'en eller Bundkortet?

PC specs:
Bundkort: MSI 875P NEO-FIS2R
Processer: Pentium4, 2400MHz Socket 478 FSB800
RAM: Performance DDR3200, 256 MB 2 stk.
Harddisk: Maxtor +9, 120GB
GFX: MSI MS-8907 Geforce FX5600-VTDR 128MB
Avatar billede andersenph Nybegynder
19. august 2003 - 12:17 #1
http://www.ldlc.fr/fiche/PB00013165.html
Her er et billede af hvordan cpu´en skal se ud
Det kunne godt tyde på at din køler er stoppet og cpu´en døde
Avatar billede a_freak Nybegynder
19. august 2003 - 12:24 #2
Den har også det huld jeg omtalte så det må skulle være der :)
Avatar billede andersenph Nybegynder
19. august 2003 - 12:33 #3
Det jo det ;0)
Med det er jo rart at være sikker ik´
Avatar billede serverservice Praktikant
19. august 2003 - 12:33 #4
Jeg ville teste bundkort i en anden pc. Men det er selvfølgelig vigtigt at få retuneret de defekte dele (med garanti), hvor det er købt-så kontakt forhandler hvis der stadig er garanti...
Avatar billede andersenph Nybegynder
19. august 2003 - 12:37 #5
Der er svært at svare på om det er det ene eller andet
Kommer der lys i nogle dioder når du starter op eller?
Avatar billede a_freak Nybegynder
19. august 2003 - 12:55 #6
jeg har testet CPU og bundkort er nået til den konklusion at det må være bundkortet. Jeg satte først en anden CPU i bundkortet men det hjalp ikke så tog jeg min cpu og satte over en anden PC og den virkede. Det sjove er at bundkorte godt kan starte op uden nogen form for CPU i soklen.

men tak for hjælpen alle sammen nu skal jeg bare havde byttet mit bundkort.
Avatar billede andersenph Nybegynder
19. august 2003 - 13:01 #7
lægger lige et svar hvis der skulle falde lidt af :)
Avatar billede a_freak Nybegynder
19. august 2003 - 13:07 #8
Det blev sku til 100 til vær så er der igen sure miner TAK for hjælpe
Avatar billede andersenph Nybegynder
19. august 2003 - 13:12 #9
Mange tak for points og held og lykke med dit mobo :)
Avatar billede serverservice Praktikant
19. august 2003 - 14:37 #10
ok godt du fandt ud af det..