Avatar billede mundlort Nybegynder
19. august 2003 - 11:57 Der er 5 kommentarer

Bedømmelse af mundlort.dk

Hejsa

Jeg har endelig taget mig sammen og banket lidt sjov op på www.mundlort.dk og så ville jeg lige høre hvad folk synes... Og jeg gider ikke at høre "den sutter" eller "du designer som en bavianrøv" uden en begrundelse.

Siden er skrevet helt i xhtml + css og validater selvfølgelig...

MVH
Michael
Avatar billede michael-k Nybegynder
19. august 2003 - 12:10 #1
Jeg syntes du designer som en bavianrøv............og grunden.........

Første gang jeg har set nogle designe i 100x1200 eller sådan noget, om det virker ved jeg ikke, personligt syntes jeg det ser enormt trælst ud.
Brug dog den plads der er. Så det ikke bliver så klemt.

Din grafik i venstre side, kan jeg ikke blive klog på. Den står og skriger efter lidt selskab helt derude.

Indhold tjo til teenager er det  vel okay, ved ikke om i snakker sådan nu om dage, men det gør i jo nok, så det er min fejl jeg er en gammel røv.
Men er siden til måske at finde noget job, så du er fri for dit nuværende skod job, ja så skal indholdet nok kigges en del på.  Er det ikke, ja så har jeg taget fejl og du må lige se bort fra det.

Farvevalg rød og hvid, det virker enlig okay.

Dit pixel tema virker ikke. Der er ikke ret meget grafik og det der er viser ikke rigtig hvad du kan.....

Kom gerne med lidt feedback :)
Avatar billede jakoba Nybegynder
19. august 2003 - 12:35 #2
Din kollonne med tekst står godt og er meget letlæselig pga de korte linier. et plus.

men nok desværre også det eneste. Det er en uhyggelig masse hvid spildplads du har der.

grafikken aligner ikke korrekt med overskriften på Netscape 7 (spidsen rager ind foroven i overskriften så det hele ser skævt ud)

og som michael-k synes jeg ikke den grafik fortæller noget der er værd at høre, den forekommer ret umotiveret i retning af "der skal være noget grafik foroven!" uden tanke for hvad den grafik er til.

Det er nok for hårdt at kalde det øjenlort ( og forresten kan man jo stadig ikke få 'ø' i sit domænenavn :-)); men imponeret, det er jeg ikke.

mvh JakobA
Avatar billede mundlort Nybegynder
19. august 2003 - 16:53 #3
Jeg vil bare lige prøve at forsvare den måde jeg har valgt at designe siden på.

Før det første handler den side ikke om at vise hvad jeg kan da jeg synes der er nok "se-mig-jeg-er-selvlært-webdesigner-og-vil-vildt-gerne-lave-en-side-til-dig"-sider derude som burde pilles ned.

Grunden til det "underlige" format er at jeg synes det bliver mere behageligt at læse, nærmest som en spalte i en avis. Der er meget fokus på indholdet og desuden er jeg ikke tilhænger af at bruge pladsen bare fordi man kan. Derfor ser jeg ikke pladsen rundt om som "spildt" plads.

Grafikken er mit "logo" der er gjort en del større end ellers og sat ind som baggrund. Grunden til at det sidder lige der, er at det for det første leder øjnene hen til overskriften på siden når man for først gang kommer, og for det andet at det virker den anden vej rundt med at det også er taleboblen der kommer fra teksten, altså teksten = mundlort.

Hvis grafikken rager forkert ind i overskriften er det fordi alle browsere synes at tolke "margin-top: <etellerandettal>px;" forskelligt og jeg ikke gider at lave browsercheck og 7 forskellige stylesheets.

Og for lige at slutte af, så er min målgruppe egentlig bare dem der gider at læse det (læs: utroligt snæver).

MVH
Michael
Avatar billede brianandersen Nybegynder
20. august 2003 - 11:39 #4
Avatar billede alexander_j Nybegynder
22. september 2003 - 15:29 #5
mundlort --> du lever virkelig op til dit navn ;)
'jeg ikke gider at lave browsercheck ' og 'min målgruppe egentlig bare dem der gider at læse det' - hvorfor gider du overhovedet bekymre dig om designet?