Avatar billede charley78 Novice
19. august 2003 - 11:55 Der er 23 kommentarer og
2 løsninger

Virus inficeret af Win32/Sobig.F@mm

Kan nogen hjælpe med hvor jeg finder en fix Win32/Sobig.F@mm?

Mvh Charley
Avatar billede riversen Nybegynder
19. august 2003 - 12:03 #1
Avatar billede riversen Nybegynder
19. august 2003 - 12:03 #2
en af dem skal nok også fange din variant
Avatar billede charley78 Novice
19. august 2003 - 12:11 #3
jeg har tjekket symantec (first thing) og de har kun til "E", den har jeg ikke på min pc... je fíxede den nu alligevel,men det er altså den sidste jeg skal have med mindre nogen kan fortælle at det er en HOAX, men desværre tror jeg nu ike der er tale om det.
Jeg fik en besked "This e-mail is generated by the mail.djh.dk mail server to warn you that the e-mail
sent by charlotte.andreasen@tdcadsl.dk to kaso@mail.djh.dk is infected with virus: Win32/Sobig.F@mm...." fra RAV AntiVirus for Linux i386 version: 8.4.0 (snapshot-20020919) og det vælger jeg at stole på!
Avatar billede perhaps Nybegynder
19. august 2003 - 12:24 #4
Hej charley78. Denne kan garanteret fjerne den.
http://vil.nai.com/vil/stinger/
Avatar billede charley78 Novice
19. august 2003 - 12:35 #5
Stinger.exe har 28 forskellige vira den kan fjerne,men ingen eaf dem er den jeg skal af med! Jeg har alligevel sat den til at scanne og den er i gang, har ikke isoleret noget foreløbig!
Jeg har også downloadet g installeret ePOStg182.Zip fra samme adresse, der skal unzippes.
Hvor er det nu i en fart jeg downloader et program der kan unzippe?? :-o
Avatar billede perhaps Nybegynder
19. august 2003 - 13:24 #6
Stinger fjerner alle Win32/Sobig også selv om det ikke lige står der. Her er et unzipprogram: http://www.winzip.com/ddchomea.htm
Avatar billede charley78 Novice
19. august 2003 - 13:37 #7
ok, det stoler jeg på :o) - tak!
Avatar billede charley78 Novice
19. august 2003 - 13:51 #8
ja, så har vi miseren. Selvfølgelig vil det unzippede program ikke installere... vistnok et typisk tegn på at faren er reel!?
Avatar billede perhaps Nybegynder
19. august 2003 - 13:54 #9
Hvad sker der når du klikker på install?
Avatar billede charley78 Novice
19. august 2003 - 13:58 #10
Jeg har extractet de seks filer til en mappe på skrivebordet. Klikker på den der hedder StingPkg.exe, curseren "tænker" (med timeglas), og lidt efter går den tilbage til normal lille pil, men intet sker:O(
Avatar billede charley78 Novice
19. august 2003 - 13:59 #11
nu har jeg gjort det to gange! Altså, det hele forfra, hentet "Download ePOStg182.Zip" fra din anbefalede side http://vil.nai.com/vil/stinger/. Unzippet og...
Avatar billede charley78 Novice
19. august 2003 - 14:04 #12
det vælter stadig ind i min mailbox med uvelkomne mails. I emnetexten står "re: approved" og i mailen står "Please see the attached file for details" ... og så er der naturligvis en attached file, som jeg ikke kunne drømme om at åbne. De bliver alle slettet at once!
Teksten på dem lyder "Re: thankyou", "Re: that movie", Re:my details, Re: your details og "re:your application" med samme ordlyd i mailen og en attached fil ligesom tidligere på dagen.

Grunden til at jeg er inficeret skyldes bl.a. at jeg ingen antivitus har haft siden min norton antivirus udløb for godt 3 uger siden. Det første jeg gjorde var at overføre penge for købet af en Norton Antivirus (godt 20 dage siden også) www.symantec.com, hvorfra jeg også havde haft fornøjelsen at downloade trialversionen.
Siden har de rykket for mine penge utallige gange og jeg har haft en ufattelig stor ulejlighed med i diverse mails - og på nettet, at gøre opmærksom på at pengene er betalt. Jeg har bl.a. refereret til at min bank for længst har sendt en (papirs-)bekræftelse på ordren...
OG det er en ægte e-mail adresse med et menneske i den anden ende jeg har kommunikeret med!

Har nogen adressen på en god virus jeg kan installere indtil den anden kommer på plads?
Avatar billede charley78 Novice
19. august 2003 - 14:08 #13
tjek - jeg opretter nyt spørgsmål... så kan du også få nogle flere points
Avatar billede perhaps Nybegynder
19. august 2003 - 14:38 #14
hej charley78. Jeg behøver ikke flere points, håber bare du får snart får din puter på benene igen. Her er Antivir. En god virusscanner, men desværre lader det til at deres server er nede lige nu.
http://www.free-av.com/
Avatar billede charley78 Novice
19. august 2003 - 14:43 #15
tak :o)
Avatar billede summer Mester
19. august 2003 - 17:50 #16
TipChannel har lovet at sende mail så snart der foreligger et direct tool til denne variant: http://www.tipchannel.dk/kal3/17kb3/W32.Sobig.F/W32.Sobig.F.htm
Avatar billede charley78 Novice
19. august 2003 - 19:03 #17
tak for gode råd!
Avatar billede yeti Nybegynder
19. august 2003 - 19:51 #18
Mailwasher kan benyttes til uønskede e-mails - den skal dog ikke ses som et alternativ til en virusscanner, men hvis man er vågen vil man kunne undgå vira som ens scanner endnu ikke kan finde. Det er dog primært i kampen mod spam at det er en herlig lille medhjælp.
Avatar billede charley78 Novice
19. august 2003 - 19:53 #19
- hvor finder man den?
Avatar billede yeti Nybegynder
19. august 2003 - 19:55 #20
Avatar billede yeti Nybegynder
19. august 2003 - 19:57 #21
Når man bruger den skal man lade mailwasher tjekke mail, og når man så har bounset dem der skal have en besked om at ens mail ikke eksisterer så trykker man process mail. Så åbnes ens mailprogram automatisk. I outlook skal man så blot trykke F5. Fordelen ved denne fremgangsmåde er at man ikke kommer til at røbe at ens e-mail er aktiv og dermed får endnu mere spam
Avatar billede perhaps Nybegynder
19. august 2003 - 20:42 #22
Spritnyt værktøj udkommet til Sobig.F
http://www.europe.f-secure.com/v-descs/sobig_f.shtml
fundet hos Spywarefri.dk :O)
Avatar billede charley78 Novice
20. august 2003 - 10:09 #23
tak - jeg har fået svaret på et andet spørgsmål i samme kategori her på forummet,men det kan nok ikke udsendes for meget. På det andet spørgsmål står også lidt om de frbehold man kan tage.
http://exp.dk/spm/389509
Avatar billede jensen65 Nybegynder
20. august 2003 - 14:44 #24
På denne adresse kan du hente et ganske udemærket anti-virus program. Jeg har selv brugt det til at fjerne Blaster.exe ormen med navnet Lovesan.
Siden er russisk men har link til en engelsksproget også. Håber det kan hjælpe.
http://www.avg.cz
Avatar billede charley78 Novice
20. august 2003 - 17:19 #25
- tak nok engang :o)