Avatar billede tjalle Nybegynder
19. august 2003 - 11:24 Der er 8 kommentarer

Den bedste virusscanner til prisen!

Hej;

Jeg arbejder på en skole med omkring 200 pc. Vi har pt. licens til Mcafee som vi har brugt i lige over 2 år. Denne licens udløber sidst på efteråret!
Vi har været meget tilfredse med Mcafee, men overvejer nu at skifte dem ud da de simpelthen er for dyre i drift!

Jeg vil gerne diskutere alternative løsninger?
Findes der nogle der er gratis?

fordele/ulemper?

(60 point deles ud bla. deltagerne i debatten)

Tj.
Avatar billede adh88 Nybegynder
19. august 2003 - 14:15 #1
Det er et gratis anti-virus program: AGV. Jeg bruger det selv om synes det er ret godt, også pga prisen!!
http://www.grisoft.com/us/us_dwnl_free.php
Avatar billede adh88 Nybegynder
19. august 2003 - 14:15 #2
ups...Det hedder AVG.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
19. august 2003 - 17:17 #3
Ja den fra AVG er faktisk på højde med dem som man køber. Den har også den store fordel frem for andre free virusscannere at den selv opdatere sig. Det er den så vidt jeg ved den eneste af de gratis som gør. Du kan finde flere gratis prg. på: http://www.spywarefri.dk/virus.htm halvvejs nede på siden. Her er også en kort beskrivelse af de forskellige programmer. Og så er det jo altid en rigtig god idé ind imellem at køre en onlinescanning både for virus og for spyware. Det kan du også gøre fra spywarefri http://www.spywarefri.dk/onlinevark.htm X-Cleaner for spyware og Panda for virus.
Avatar billede summer Mester
19. august 2003 - 17:58 #4
Hvis man bruger freewareprg. AntiVir http://www.avirus.dk/ som jeg vil påstå efter flere års brug, ligger på højde med de fleste købeprg., kan jeg nu ikke se de store problemer med opdatering. Hvis man er tilmeldt f.eks. enten TipChannel.dk eller Safe2day.dk får man øjeblikkelig en mail, når der er en opdatering. Desuden kan man tilmelde sig den danske hjemmesides indehaver Chris Kjølby's nyhedsbrev
Avatar billede donwang Nybegynder
19. august 2003 - 18:00 #5
Jeg bruger Norton Internet Security 2003...
Avatar billede donwang Nybegynder
19. august 2003 - 18:03 #6
Norton Internet Security 2003, er en pakke med:

  Norton AntiVirus™

  Norton™ Personal Firewall

  Norton™ Privacy Control

  Norton™ Spam Alert

  Norton™ Parental Control
Avatar billede tjalle Nybegynder
20. august 2003 - 12:47 #7
Tror nu ikke lige Norton tilbyder noget anderledes en Mcafee, måske er norton endda dyrere.. Jeg ser lidt nærmere på AVG
Avatar billede summer Mester
22. december 2003 - 22:14 #8
Luk venligst spm.!