Avatar billede zaydn Nybegynder
19. august 2003 - 11:18 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Indsæt ord i word?

Hej.

Her er lige et nybegynder spørgsmål til alle jer eksperter!?!

Er der en der er sød og give mig koden til følgende:

Jeg vil godt have en form med 1 textbox og 1 knap. Når der klikkes på knappen, åbnes der et bestemt word-dokument og det ord der er blevet indtastet i textboxen indsættes i dokumentet...

Sikkert meget simpelt for jer eksperter...  :o)

Håber VIRKELIG på svar/hjælp
Avatar billede sjh Nybegynder
19. august 2003 - 12:10 #1
skal den åbne "WINWORD.EXE" og skriver det i det vindue som kommer frem.. eller skal den bare gemme det som "bestemt.doc"
Avatar billede martin_moth Mester
19. august 2003 - 13:55 #2
Mon ikke zaydn mener at det er VBA til word og ikke et VB program. Eller..?
Avatar billede sjh Nybegynder
19. august 2003 - 14:04 #3
sikkert :-)

'---------------------- MSWord.vbs ----------------------
  Dim objWordApp
  Dim objWordDoc

  Set objWordApp = CreateObject("Word.Application")

  If Not objWordApp Is Nothing Then

    objWordApp.Visible = False
    Set objWordDoc = objWordApp.Documents.Add

    With objWordDoc.Content
        .Font.Name = "Comic Sans MS"            '<- Skrifttype
        .Font.Size = 10                          '<- Størrelse

        .Font.Bold = False                      '<- Fed
        .Font.Italic = False                    '<- Kursiv
        .Font.Underline = False                  '<- Understregning

        .InsertBefore "Her skriver du din tekst" '<- Din tekst (Text1)
    End With

    With objWordDoc
        .SaveAs "C:\bestemt.doc"                '<- Gem som...
        .Close False
    End With

    Set objWordDoc = Nothing
    Set objWordApp = Nothing

  End If
'---------------------- MSWord.vbs ----------------------
Avatar billede zaydn Nybegynder
20. august 2003 - 09:31 #4
Takker mange gange for dit svar sjh. Det var næsten det jeg søgte, bortset fra at jeg godt kunne tænke mig at få applikationen/programmet til at åbne et specifikt word-dokument og ikke et nyt som i dette tilfælde og så skal word også forblive åbent, er det noget du også kan hjælpe med...?

Hvis du kan vil jeg give dig de 15 point og samtidigt give -1000 til Martin moth for hans smartass kommenter omkring at en application åbenbart ikke kan oversættes til program. . . ?!?
Avatar billede zaydn Nybegynder
20. august 2003 - 09:41 #5
ehm glem det med at åbne en specifik word-dokument, det har jeg fikset, men vil stadigvæk gerne have word til at forblive åbent...  :o)
Avatar billede zaydn Nybegynder
20. august 2003 - 09:43 #6
okey alt er på plads nu...  :D  1000 tak