Avatar billede blazer_911 Nybegynder
19. august 2003 - 10:24 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Findes der marieHANER?

Findes der marieHANER? Ikke mariehaNNer, men marieHANER!
Avatar billede gifle Nybegynder
19. august 2003 - 10:35 #1
Jeg ved ikke om jeg har forstået dit spørgsmål, men: Der er ikke noget der hedder mariehaner.
Avatar billede gifle Nybegynder
19. august 2003 - 10:37 #2
Det ville jo så være meget nærliggende at drage den konklusion, at eftersom der ikke er noget der hedder mariehaner, ja så findes de heller ikke????
Avatar billede blazer_911 Nybegynder
19. august 2003 - 10:44 #3
det kunne jo godt være at der var, men jeg har fundet ud af at mariehaner er tvekønnede! selv om det er en han hedder det mariehøne! det er det samme med fluer, det er ligemeget om det er han eller hun, de hedder bare fluer!!!!
Avatar billede autolog Novice
19. august 2003 - 10:55 #4
gifle ---> hvilken konklusion vil du så drage ud af BRANDMAND (jobtitel)

---> det er gaz!
Avatar billede gifle Nybegynder
19. august 2003 - 11:35 #5
Ja og det samme med regnorm - som også er tvekønnede.
Nå men mit endelige svar er vel også at der ikke findes noget der hedder mariehaner for nu at svare på dit spørgsmål.
Avatar billede roenving Novice
19. august 2003 - 13:26 #6
De hedder mariehøns(e)-hanner ...

-- og de er ikke tvekønnede, men ordet dækker arten som sådan og derfor begge køn !-)