Avatar billede nmt1363 Nybegynder
19. august 2003 - 10:23 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Virus VS Hardware

Hej!
Jeg er i gang med en rapport omkring virus og i den forbindelse vil jeg spørge om der er nogen der kan hjælpe mig med hvad virus kan gøre mod hardware ?

F.eks. hvilke komponenter i en computer virus evt. kan skade og hvordan virus kan skade dem !?

"Kan virus øge strømmen til cpu'en eller en harddisk og derved brænde den af ?"

Der må meget gerne med henvisninger til kilde hvis muligt...

Venlig Hilsen
Greve
Avatar billede frewald Nybegynder
19. august 2003 - 10:31 #1
Der har været eksempler på Vira der ødelægger skærmen ved at ændre H og V sync (brænder skærmen af) - Vira der ødelægger harddiske ved at styre læsehovedet direkte m.m. Generelt for disse vira er at de kun virker på ganske få modeller af hardware; En virus der kan ødelægge en Maxtor disk kan ikke nødvendigvis ødelægger en IBM disk.
Jeg har desværre ikke link til kilde :(
Avatar billede nmt1363 Nybegynder
19. august 2003 - 10:37 #2
Det var svar nok, tak for hjælpen :o)
Avatar billede bufferzone Praktikant
19. august 2003 - 10:50 #3
Der har også været teoretiske beskrivelser om m,ulighed for ødelæggelse ag bior på de maskiner der kan flash opgradere bios samt mulighed for at brænde komponenter af hvis maskinen har avanceret powerstyring