Avatar billede julle Nybegynder
18. august 2003 - 21:40 Der er 21 kommentarer og
3 løsninger

Porno banner - Jeg vil have dem væk!

Jeg har det problem at alle sider jeg er på (www.eb.dk, www.jubii.dk etc.) ..... Der bliver deres banner udskiftet med nogle porno banner. hvorfor?.... hvordan får jeg dem væk?.......

200 point - de skal væk nu.
Avatar billede ztyxx Nybegynder
18. august 2003 - 21:41 #1
www.spywarefri.dk
du har sikkert noget spyware liggende
Avatar billede miss-g Seniormester
18. august 2003 - 21:41 #2
http://www.spywarefri.dk

Prøv at køre spywareprogrammerne:

Ad-Aware og Spyboot
Husk at opdatere dem når du har installeret dem (de er gratis og effektive) *S*
Avatar billede miss-g Seniormester
18. august 2003 - 21:41 #3
(Det var vi enige om) hæ hæ
Avatar billede ztyxx Nybegynder
18. august 2003 - 21:42 #4
/enig c",)
Avatar billede fromsej Praktikant
18. august 2003 - 21:43 #5
Gå ind her: http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm
Hent Spybot og Hijackthis, start Spybot, tjek for opdateringer online og installer dem, scan, afhjælp valgte problemer, genstart.
Kør derefter Hijackthis, scan, save log, og kopier logfilen herind, så kigger vi om der er mere.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
18. august 2003 - 21:47 #6
Fuldstændig enig med fromsej, det andet de andre foreslår er kun en nødløsning, det andet løser hele dit problem. Både fromsej og jeg er vant til at rense folks computere via disse log, så det må absolut være den rigtig løsning i dette tilfælde.
Avatar billede netmanden Nybegynder
18. august 2003 - 21:52 #7
Altså, cleaning er en god ting, men for at undgå disse ting fremover, så tjek lige her: http://www.popupcop.com (129,- kr årligt!).  Får også eb.dk til at loade MED DET SAMME.....!!!
Avatar billede ztyxx Nybegynder
18. august 2003 - 21:53 #8
kan ikke se det forkerte i de indlæg vi lagde, det er samme websted, fromsej kommer bare mere specifikt ind på en løsningsmulighed
Avatar billede fromsej Praktikant
18. august 2003 - 21:56 #9
Ztyxx>>Der er intet som helst galt med de svar, men erfaringsmæssigt bliver der rester af skidtet tilbage, som kun kan fjernes med Hijackthis. ;o)
Avatar billede ztyxx Nybegynder
18. august 2003 - 21:57 #10
som der også ligger link til på www.spywarefri.dk .......
Avatar billede perhaps Nybegynder
18. august 2003 - 21:58 #11
netmanden> Jah, jeg mener jo ikke man har brug for en popup-stopper, men smag og behag. Jeg har ikke popups og eb loader også hurtigt hos mig. Jeg har lagt nogle urls ind under Host-filen. Det er en god ting synes jeg for så bliver eb animationer til hvide pletter (altså der hvor der skulle have været annonce).
Avatar billede aovergaard Nybegynder
18. august 2003 - 21:58 #12
Nej der er bestemt ikke noget forkert i de indlæg, og fuldstændig korrekt fromsej kom med en mere specifikt løsningsmulighed, som jeg gav ham ret i. Når man får disse Porno popup så er det næsten altid fordi ens maskine er blevet hijacked og derfor at jeg sagde at det var den løsning som var rigtigst. Har måske formuleret mig forkert for var bare ening med fromsej i at maskinen skulle renses for dette udefra kommenende noget.
Avatar billede thehidden Nybegynder
18. august 2003 - 22:03 #13
en god løsning er at slette alle cookies i (xp) C:\Documents and Settings\[dit username]\Cookies ... en stor del af disse firmaer der står for distribureringen af banners og popups har avancerede "cookielæsere" som henter cookies og ser på hvilke reklamer der bliver klikket på (fx dell eller adtech), sådan så de overnævnte bliver vist mere ofte.
Avatar billede thehidden Nybegynder
18. august 2003 - 22:07 #14
jeg foreslår dig til at prøve med mit foreslag (som forresten også kan løses ved at højreklikke på IE og sige egenskaber for derefter at sige slet cookies) som det første da det volder færreste problemer... hvis det bliver ved med at komme igen og igen så prøv en af de andre metoder... men hvis ingen virker er din ip højst sandsynligt logged på en af reklametingenes hjemmesider og så er du f*cked
Avatar billede netmanden Nybegynder
18. august 2003 - 22:23 #15
Bare lige for at runde af: Jeg vil påstå at samtlige problemstillinger mine ærværdige "kolleger" har nævnt, vil faktisk blive håndteret af produktet jeg omtalte før..... Altså en varm anbefaling!!!  Prøv den, prøv den :)
Avatar billede perhaps Nybegynder
18. august 2003 - 22:23 #16
thehidden>Der er meget rigtigt i det du siger, og det kan julle da godt gøre fremover, men når normale bannere udskiftes med pornobanners så er han blevet hijacked og så er løsningen HijackThis.
Avatar billede fromsej Praktikant
18. august 2003 - 22:58 #17
Tak for points, blev dit problem egentlig løst?
Avatar billede perhaps Nybegynder
19. august 2003 - 05:42 #18
netmanden siger:

Jeg vil påstå at samtlige problemstillinger mine ærværdige "kolleger" har nævnt, vil faktisk blive håndteret af produktet jeg omtalte før

Mit svar til netmanden: Når du har hovedpine tager du hovedpinetabletter og hovedpinen forsvinder, men du har ikke fjernet årsagen til hovedpinen.
Når du har popups tager du åbenbart en popupkiller i brug, men du har ikke fjernet årsagen til popups. Mange af de popups (de engelske) kommer fordi din puter er overtaget udefra af andre. De ved hvad du interesserer dig for og kan ved passende (og upassende) lejligheder male din pc over med deres reklamer som f.eks. de nævnte pornobanners. De kommer da ikke hos mig og det er fordi der ikke er lagt ting og sager på min puter computer udefra. Synes du ikke det var bedst at fjerne disse dårligdomme først sådan at julle ikke skal koncentrere sig om de popups længere? De forsvinder jo helt og aldeles når man fjerner efterladenskaberne fra registreringsdatabasen. Og så er en popupkiller aldeles ikke nødvendig.
Avatar billede netmanden Nybegynder
19. august 2003 - 09:46 #19
Til min ærede medkommentator "perhaps": Du har ganske ret i meget af hvad du siger, MEN! Grunden til at jeg så varmt anbefaler produktet er NETOP for at UNDGÅ "hovedpine" til at STARTE MED, altså simpelthen at undgå at få suget alle de åndsvage reklameprogrammer med ned når man surfer eller hvad men nu gør. Du må ikke tro at popupcop KUN fjerner IE-popups, for de er jo ikke "farlige", men det der er aktuelt her, er skjulte scripts, eyelets, java-stuff og f.eks vbs-kode med "sjov" i.  Altså: Hvis man dyrker "sikker hex" og beskytter sig med en kombination af antivirus, personlig firewall OG en "script-fanger", f.eks popupcop-programmet..... Kan man næsten ikke gøre andet - end at forsøge at rense op bagefter (hovedpinepiller).... Hvad man mange gange er NØDT til!    En lille bem: Putteren er vel ikke "overtaget" af andre, men blot guidet i en bestemt retning styret af de lagerede cookies...?!?!?
Avatar billede jara06 Nybegynder
19. august 2003 - 09:55 #20
Julle, Hvis du er interesseret, så prøv evt Mozilla Firebird.. Det er en anden browser som både fås til *n*x og windows. Den er lækker, hurtig, har mange indstillinger og godt UI (user interface). tabbed browsing, cookie-blocker, popup-blocker, image-blocker + en masse andre gode småting.  :)

http://www.mozilla.org/products/firebird/ & http://texturizer.net/firebird/index.html
http://ftp.mozilla.org/pub/firebird/releases/0.6.1/MozillaFirebird-0.6.1-win32.zip
Avatar billede perhaps Nybegynder
19. august 2003 - 10:05 #21
Man skal stoppe farlige ActiveX-controls og kun de farlige. Det kan SpywareGuard gøre anonymt og ved samtidig at bruge IE-Spyad og SpywareBlaster. Man får ikke suget de åndsvage reklameprogrammer ned når man bruger de værktøjer i kombination med en god virusscanner og firewall. Jeg befinder mig tit og ofte på skumle sider (i arbejdets interesse), men jeg har ikke haft snavs siden 1997 og popups har jeg ingen af. En enkelt måske som fortæller mig at nu er det tid til at skifte teleudbyger (og den er dansk), men ellers ikke. De engelske popups som julle har kommer når man er hijacked (overtaget af andre) og det er man når disse pornopopups kommer eller når man bliver ledt hen til andre sider end dem man ønsker. Så kalder vi inden for de spywarebekæmpende kredse i Europa og USA at man er blevet hijacked. Og det er her HijackThis kommer ind i billedet. Jeg respekterer din mening, men er helt uenig med dig.
Avatar billede perhaps Nybegynder
19. august 2003 - 10:07 #22
teleudbyger = teleudbyder, sorry
Avatar billede netmanden Nybegynder
19. august 2003 - 10:16 #23
Well, jeg vil gerne indrømme at jeg ikke er indenfor "de spywarebekæmpende kredse i Europa og USA", men blot en "almindelig" IT-bruger som kan konstatere at jeg efter have taget egen medicin (læs foregående indlæg) er ligesom dig, helt fri for utøj og e-snavs. Vi må vel konstatere at det ER muligt at være fri for disse plager,.... bare med forskellige værktøjer og - meninger :)  Altså: Julle, GØR NOGET, GERNE ALT SAMMEN ;)
Avatar billede perhaps Nybegynder
19. august 2003 - 10:33 #24
enig ;o) Jeg bruger al min tid på problemet it-sikkerhed for den private pc-bruger, alt for meget tid egentlig (starter 5.15 om morgenen med opdatering af Spywarefri, og slutter ved 23-tiden med at få seneste nyt fra vennerne i USA, bl.a. nye updates for værktøjerne, som så kl. 5.15 lægges på forsiden). En fortsat god dag til jer alle.