Avatar billede teisnerama Nybegynder
18. august 2003 - 20:34 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hjælp med digt

Her er et digt jeg skal skrive en opgave om. Vil gerne glæde min lærer med lidt baggrundsinfo om forfatteren, men vi skal selv finde frem til hvem det er. Her kommer digtet:

"Cous-cousen trækker pubeshårene ud ét efter ét. Oh hvilken smerte, men stadig så tilfredsstillende. Giv mig mer!

Suppen brænder huden på min krop.
Jeg dyppes i gryden men Harald slår mig og kopperne i skabet rasler.

Fingeren presses in i blyantspidseren – for satan hvor gør det nas. Jeg kan mærke hvordan huden skræller af og nu går bladet i knoglen.

Ruden er dugget for stemningen er hed
Jeg kan se naboens fedtede fjæs kigge ind.
Han ser ud til at væmmes, men jeg ved at han tændes.

Jeg passerer dagligt parkerede biler, javist nogle parkeret bedre end andre.
Prædikatet fordomsfuld vil jeg ikke ha’ på mig, så jeg stikker den ind i den sodede  udstødning.

En lodden fætter, ja det er mig.."

Hvis nogen har titlen er det også ret fedt!
Ved den er svær, men måske er jeg heldig...
Avatar billede Slettet bruger
18. august 2003 - 20:41 #1
Ja, når jeg nu læser det igennem, så minder det mig faktisk om noget jeg engang har læst. jeg mener at forfatterens navn var polske Saltaq Qwreyt, men du må vist hellere tjekke det efter. Så vidt jeg husker er titlen noget så simpelt som; D'merry boy-andy rockafellar eller som det også kaldes; En vild morgen og min vej på job.
MVH The King of Poetry
Avatar billede Slettet bruger
18. august 2003 - 20:41 #2
Ja, når jeg nu læser det igennem, så minder det mig faktisk om noget jeg engang har læst. jeg mener at forfatterens navn var polske Saltaq Qwreyt, men du må vist hellere tjekke det efter. Så vidt jeg husker er titlen noget så simpelt som; D'merry boy-andy rockafellar eller som det også kaldes; En vild morgen og min vej på job.
MVH The King of Poetry
Avatar billede teisnerama Nybegynder
18. august 2003 - 20:43 #3
ham har vi haft lidt om, så det er meget muligt... tror dog også det kan være den store social-realistiske havepoet Tirmus Hansen. Men ellers tak, hvis du finder beviser er pointene dine!
Avatar billede Slettet bruger
18. august 2003 - 20:45 #4
Du er så heldig at jeg er i besidelse af beviser. Jeg har en kopi af digtet med forfatterens navn på og jeg har også lydindspilninger af digtet, så jeg siger på forhånd tak for de point
Avatar billede teisnerama Nybegynder
18. august 2003 - 20:46 #5
fortjent...