Avatar billede slum1 Nybegynder
18. august 2003 - 19:24 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

hvorfor virker min Scsi brænder ikke mere

hej
jeg har nu i godt et år brændt masser af cd'er med min gamle Scsi brænder. Men nu ser det ud til at den er stået af. Når jeg prøver at brænde en cd i Neroburn får jeg disse fejlmeldinger:
Calibration area full.
Invalid writestate
Could not perferm End Track
Comand sequence error

Jeg kører stadig med Windows XP, som jeg har gjort lige så længe jeg har haft brænderen. Brænderen har ellers fungeret upåklageligt ind til for få dage siden. Har også prøvet at brænde med fireburner og Clone cd som også tidligere fungerede upåklageligt. men de kommer også med fejlmeldinger
Er den bare død eller hvad mener i?
Avatar billede togsverd1985 Praktikant
18. august 2003 - 19:31 #1
kan du finde den under denne computer?
tjek om den er tilsluttet rigtigt med strøm og jumper.
Kan du finde den i bios?
har du prøvet med forskellige cd'er?
Det er umiddelbart mine bud på hvad der kan være galt :)

/Christian
Avatar billede slum1 Nybegynder
18. august 2003 - 19:47 #2
Ja, det har jeg desværre prøvet uden resultat.....:-(
Strømmen og jumperen flytter sig ikke bare sådan lige uden jeg piller ved noget og det har jeg ikke gjort
Avatar billede Slettet bruger
19. august 2003 - 07:18 #3
Prøv med et andet ide kabel, det kan være det hjælper.
Avatar billede Slettet bruger
19. august 2003 - 07:19 #4
Mener selfølgelig et andet Scsi kabel, :)
Avatar billede zeion Nybegynder
19. august 2003 - 07:21 #5
Jeg tror ikke en SCSI brænder har så godt af at man prøver at stoppe et IDE kabel i den. Men prøv at opdatere bios på brænder, SCSI controller og rens Brænderen med en (sjovt nok) rense-cd. Hvis dette ikke virker må du vinke farvel til din gamle brænder
Avatar billede zeion Nybegynder
19. august 2003 - 07:21 #6
skulle være svar,

kimz > mente nok også
Avatar billede carsten1951 Nybegynder
21. august 2003 - 12:51 #7
cdrom eller brænder ?
jeg har rep.et cdromdrev der opførte sig på smme måde  jeg læste på nettet
at der en en fjeder der kører sammen med skuffen. jeg åbnede mit drev og så efter -der var en lang tynd fjeder- jeg smurte den- samlede den og vupti den kørte igen og gør det stadig  nu ca 2.år sprayen du skal bruge skal indeholde Teflon ikke silikone eller lign. carsten