Avatar billede djb Nybegynder
18. august 2003 - 18:17 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til swf filer i adobe AE

jeg prøver at få en banner ned på 20KB, mine bannere skal indeholde ting der er i bevægelse og pt. er de langt over planen.  min banner er 468x60  og det er som om, at min composition i AE fylder for meget.
er det muligt eller må jeg opgive alt ?

1000 tak
Avatar billede spe Nybegynder
18. august 2003 - 19:45 #1
Hvad er adobe AE?
Avatar billede miss-g Seniormester
18. august 2003 - 20:59 #2
Kan det være Adobe After Effects....

Jeg laver banner i Adobe Image Ready - ved ikke om det er samme metode....
Avatar billede spe Nybegynder
18. august 2003 - 22:53 #3
Vil også tro at det er After effects djb spørger om men ville gerne være sikker før jeg bruger tid på at besvare :-) Men lader ikke til at djb er meget online så her kommer et par bud på hvad der kan reducere fil-størrelsen.

Ideen med swf er at lave vektorgrafik der ikke fylder så meget. After Effect bevarer al den vektorgrafik det er muligt når du laver en swf men der er ting der ikke kan bevares som vektor: det er ting som (selvfølgelig) anvendt pixelgrafik. nogle pixel-effekter, lag-tilstande og bevægelses slør (motion blur). Bruger du disse ting får du en større filstørrelse end uden.
Har du valgt Audio Output i eksport indstillinger øger det også filstørrelsen. Har du ingen Audio så lad være med at vælge Audio Output til.

Noget andet er at jeg ville vælge andre programmer til et webbanner, f.eks. ImageReady som miss-g bruger til gif-animationer. Til swf ville jeg vælge Flash eller Adobe LiveMotion. Til simple animationer i swf ville jeg anvende Adobe Illustrator.
Arbejder du med pixelsgrafik ville jeg lave gif-animation fremfor swf.

Du kan se lidt om animation af webbanner med ImageReady og Illustrator på henholdsvis http://www.dtpkursus.dk/Imageready/siderimageready/Imageready.html og http://www.dtpkursus.dk/Illustrator/siderillu/illulavlag.html