Avatar billede sander_michelsen Nybegynder
18. august 2003 - 17:20 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Notater på en håndholdt computer

Jeg overvejer at købe en PDA med gps antenne. Jeg vil gerne vide om det er muligt at skrive længe notater fra skolen på den og om det er muligt at downloade rute kort og andre programmer så man ikke behøves købe dem. Evt om der er nogle der kan anbefales eller fra rådes.
Avatar billede togsverd1985 Praktikant
18. august 2003 - 17:30 #1
Du kan godt skrive notater på din pda. Hvor lange de skal være må vel være op til dig. Du skriver i første omgang med en stylus (pen) men kan tilslutte et foldeud keyboard til at skrive med hvis du vil (de er ikke særlig dyre og det er hurtigere at skrive med når man kan skrive på hvis man har lidt erfaring med et keyboard). Der er lidt forsinkelse på keyboardet og til bogstavet popper up på skærmen (ca. ½ sek... ikke meget men stadig irriterende). Du kan sagtens skrive notater i timerne på pda (det gør jeg selv), men det kræver lidt tilvænning. Det er dog ikke som en bærbar det vil være synd at sige.

Jeg er temmelig sikker på at du ikke må downloade kortpakker o.l. til din pda medmindre du betaler for dem. Du kan sikkert sagtens downloade dem et eller andet sted men det vil stadig være imod loven.

Jeg har selv en Ipaq 3970 og den har jeg haft i næsten et år. Den har været super og ikke et øje er tørt når jeg tænker på den. Den er faldet meget i pris og du kan få en for 4000 i tdc butikken... dvs. du sikkert kan finde den billigere endnu på nettet. tjek evt. www.gate2prices.dk
Happy Hunting :)

/Christian
Avatar billede togsverd1985 Praktikant
18. august 2003 - 17:48 #2
takker for points :)
Avatar billede sander_michelsen Nybegynder
18. august 2003 - 17:53 #3
Det var så lidt.

Vil det være at foretrække at lave notater på en bærbar computer i stedet? jeg synes bare tit den er for klodset at have med rundt.
Avatar billede togsverd1985 Praktikant
18. august 2003 - 21:18 #4
den er klodset... men det vil gå hurtigere ja... klart at fortrække men som du selv siger ikke nær så handy ... det er et dilemma :)

/Christian