Avatar billede hcr Nybegynder
17. december 2000 - 15:29 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Ram Opdatering

Jeg har et Asus P2L97 motherboard med en pentium II 266 Mhz prosessor.
Da jeg kun har 64MB SDram i dyret, kunne jeg godt tænke mig at vide hvad jeg skal gøre, da bundkortet kun er lavet til 66Mhz ram og denne ikke længere kan købes.
Kan jeg isætte 100Mhz ram uden problemer ?
Jeg ville helst isætte 133Mhz ram, da det jo er rart at have ved senere nykøb af computer, men nogen har fortalt mig at 133Mhz ram kan ikke bruges.
Andre har fortalt mig at 100Mhz måske kan bruges.
Nu skriver jeg her med håb om at nogen har prøvet dette og kan svare mig.
Hvis det er muligt vil jeg gerne bibeholde den gamle 66Mhz ram.

Med håb om hjælp Hcr.
Avatar billede mpj Nybegynder
17. december 2000 - 15:38 #1
Så vidt jeg ved, kan du SAGTENS putte 133MHz i dyret, men de vil kun køre som 66MHz.
De er nemlig bagudkompatible!
Hvorimod hvis du køber 66MHz ram kan du ikke bruge dem i en 133MHz computer...
Avatar billede mpj Nybegynder
17. december 2000 - 15:41 #2
Hvorfor afviser du?
Mit svar er da korrekt...
Avatar billede hcr Nybegynder
17. december 2000 - 15:55 #3
Ok, men jeg er ikke rigtig klar over det med point, om jeg mister 30 point hver gang jeg svarer eller skal af med 30 point hver gang der er en der svarer ?
Jeg er udemærket tilfreds med dit svar, men da du skriver så vidt jeg ved er det jo ikke noget endeligt svar ?
Jeg er heller ikke klar over om jeg får flere svar hvis jeg godkender dit, det var ikke på grund af utilfredshed, men jeg efterlyser bare et lidt mere dybdegående svar.
Avatar billede mpj Nybegynder
17. december 2000 - 16:39 #4
Ok...
Jeg kan fornemme at du er ny...
Når du har afsat 30 point til et spm. så hvis der er 10 der svarer, og du accepterer alle sammen så får hver 3 point og hvis der var fem der svarede, så ville de hver få 6 point.
Hvis du vil afvente og se om der kommer flere svar, så skal du ikke hverken acceptere eller afvise, kun kommentere og spørge \"jeg er ikke helt tilfreds,\" og evt. begrunde.

Jeg forstår godt at du så kom til at afvise, da jeg skrev så vidt jeg ved...

Men hvis jeg så bliver sikker i min sag, kan jeg svare igen og du kan kommentere....

Til spørgsmålet:

Jeg har hørt om et par stykker der har haft problemer med det, men det burde sagtens kunne lade sig gøre....

MPJ
Avatar billede dar Nybegynder
17. december 2000 - 17:13 #5
Det KAN lade sig gøre!
Avatar billede mpj Nybegynder
17. december 2000 - 17:20 #6
dar>>

explain?
Avatar billede dar Nybegynder
17. december 2000 - 17:24 #7
Min gode ven Thomas (th) har pc133ram. Dette fik han mens han havde sin gamle (lorte)computer. Denne kørte 66mhz på rammen. Nu har han en tbird der kører 133. Dette virker upåklageligt.
Avatar billede mpj Nybegynder
17. december 2000 - 18:03 #8
(th)???

Virkede de da ikke da han kørte 66MHz på rammen?
Avatar billede dar Nybegynder
17. december 2000 - 18:41 #9
Avatar billede hcr Nybegynder
17. december 2000 - 21:03 #10
Tak for hjælpen vedrørende pointgivning, jeg skal nok fremover kommenterer hvis jeg er utilfreds :-)
Men jeg fornemmer stadig lidt tvivl vedr. dette spørgsmål, så der er vel ikke andet at gøre end at prøve at købe rammen og sætte den i.
Så skal jeg nok fortælle om det virkede.
Avatar billede teknik Juniormester
17. december 2000 - 22:16 #11
>>hcr...glem blot det med tvivlen...frekvensen er en \"maksimum\" ...der er reelt ikke nogen nedre grænse for hvor \"langsomt\" man kan køre.
Køb roligt PC133

mvh :-)
Teknik

P.S....dem som skal have points må nok hellere lave et svar...Problemet er jo \"afklaret\"
Avatar billede mpj Nybegynder
17. december 2000 - 22:18 #12
Jeg er sikker i min sag... (nu!)
De VIRKER...

Selvfølgelig kan din computer være en uheldig en der lige præcis ikke understøtter lige præcis det, som lige præcis du har købt... osv.

Men det SKULLE GERNE VIRKE.... SGU!

;O)
Avatar billede mpj Nybegynder
17. december 2000 - 22:19 #13
*lool*

Jeg søgte på eksperten efter subjekt, så derfor stod din besked der ikke da jeg skrev...

;O)
Avatar billede mpj Nybegynder
17. december 2000 - 22:20 #14
Nu har jeg svaret hvis du ønsker at dele point ud...
Men teknik er jo nok den der skal have de 30 point da han faktsik kom med det rigtige svar først... ;o)
Avatar billede teknik Juniormester
17. december 2000 - 22:46 #15
>>mpj...som jeg ser det kom du nu med det rigtige svar i 1.ste forsøg såååh  ;-))
Avatar billede mpj Nybegynder
17. december 2000 - 22:50 #16
;o)