Avatar billede zebtor Nybegynder
18. august 2003 - 16:09 Der er 14 kommentarer

Synkronisering mellem kalender og mobil telefon

Hejsa..

Jeg har en nokia 6610 telefon. Jeg kan fint synkronisere min kalender med den, dvs. hvis jeg har indtaste noget nogle informationer i Outlook kan jeg overføre dem til min telefon via nokia Pc Suite..
Men, hvordan kan jeg opdatere min kalender (Outlook) udfra det jeg har skrevet på min telefons kalender

På forhånd tak
Avatar billede dmcn Praktikant
18. august 2003 - 16:11 #1
Det skulle meget gerne ske helt af sig selv. Bruger du Nokia PC Suite til at sync'e med?
Avatar billede -thomas- Nybegynder
18. august 2003 - 16:25 #2
zebtor> Tillader mig lige at stille dig et spørgsmål: Hvordan fik du den tilsluttet pc'en? Via infrarød? Har selv en 6100, men kan sgu ikke få den til at snakke sammen med min bærbare :(
Avatar billede -thomas- Nybegynder
18. august 2003 - 16:39 #3
Nm, har løst problemet. http://www.eksperten.dk/spm/361481
Avatar billede -thomas- Nybegynder
18. august 2003 - 20:24 #4
zebtor> nu da jeg selv har fået det til at virke, kan jeg afprøve det du skriver. Som n0rmality skriver, gør den det automatisk begge veje. Vælg Ny synkronisering > Microsoft Outlook > Synkroniser nu - så skulle det virke.

Måske er det fordi at telefonens aftale kommer til at stå i toppen af din outlook-kalender som en "All day event"??
Avatar billede zebtor Nybegynder
18. august 2003 - 20:41 #5
Jeg kan stadig ikke få det til at virke... Hvilken version af Outlook og hvilken version af Suite bruger I. Jeg bruger Outlook XP og Nokia Pc Sync 1.2
Avatar billede -thomas- Nybegynder
18. august 2003 - 20:48 #6
Jeg har Nokia PC Suite 5 med Pc S
Avatar billede -thomas- Nybegynder
18. august 2003 - 20:49 #7
Ups:

Jeg har Nokia PC Suite 5 med Pc Sync 1.2 og Outlook 2002 (XP?)
Avatar billede ulreck Nybegynder
19. august 2003 - 11:07 #8
Husk at se efter i indstillinger for synkronieringen hvordan dette skal foregå:
mobil overskriver Outlook, Outlook overskirver mobil, eller under synkroniseringen kombineres begge kalendre. Men pas på: dette kan resultere i dobbelte aftaler.
Avatar billede -thomas- Nybegynder
19. august 2003 - 11:12 #9
ulreck> hvor finder du denne indstilling i PC Sync?
Avatar billede ulreck Nybegynder
19. august 2003 - 11:21 #10
Nu har jeg lige nu ikke en Nokia, men en Siemens. Men det er det samme for Pockt PC eller Palm.

Har du ikke et Menupunkt i Outlook som peger på dette stykke software? Den giver som regel også adgang til indtillingerne.
Avatar billede -thomas- Nybegynder
19. august 2003 - 11:52 #11
Nope, Nokia PC Suite har ikke installeret noget plug-in til Outlook. Hele synkroniserings-delen til Nokia er i det hele taget gjort lidt for simpel, men det er selvfølgelig også begrænset, hvad man kan bruge en kalender på 128x128 pixels til... :)
Avatar billede ulreck Nybegynder
19. august 2003 - 12:11 #12
Så er der som regel en option i selve sync softwaren hvor du kan indstille det. Det er der i hvert fald i Siemens Data Suite (som også giver adgang til telefonens kalender, adressbog og SIM kort). Skulle undre mig meget hvis Nokia ikke tilbyder det samme.
Avatar billede zebtor Nybegynder
19. august 2003 - 14:36 #13
Igen af ovenstående funktioner findes i min outlook eller pc suite...
Thomas. Hvis du kan få din til at synkronisere begge veje, burde min også kunne det..
Avatar billede -thomas- Nybegynder
19. august 2003 - 14:41 #14
Ja det skulle jeg også mene. Det eneste der ligner det ulreck nævner, er under Generelt, Avanceret i PC Sync, hvor man kan vælge hvor den skal tage fra, hvis samme felt ændres på begge steder. Har du prøvet at ændre i dette?