Avatar billede spacecow Nybegynder
18. august 2003 - 16:09 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Asus A7V8X - Ram ikke hurtigt nok?

sorry jeg er lige ny til dette sted, Anyway har jeg lidt problemer og... ja håber i kan hjælpe.

nu fik jeg ligsom blod på tanden og ville have mig noget kvalig vare, og gik derfor ud og købte et Asus motherboard med mit elskede Via k400 chipset "som jeg har savnet siden jeg skiftede til et motherboard med andet, dog i tidligere version selvfølelig"
Anyway det sku også fair nok, jeg fik så hentet SiSoft 2003 og testet diverse ting for og se om det hele kørte som det skulle, og fikse Bios.
Cpuen fik de test resultater de skulle, harddisken fik dog ik lige de test resultater den skulle, men havde overset et punkt i bios "openbart" for selvfølelig ligge Smart et eller andet 2 forskellige steder i bios. "hvor den ene bare slog det til så man kunne slå det til et helt andet sted"
Anyway, fair nok updatede bios og der var den lille "fejl" rettet.
nå finno finno, så kørte de 2 ting jo som de skulle.
jeg købte mit A7V8X med Kingstone 512 mb ram "DDR400" block som er testet fra Asus side, og godkendt.
så det jo så også fint nok, viste godt at det bundkort kun surportede en ram block der kørte DRR400.
nårmen fint testede det så underclocket til 333 og fik nogenlunde resultater, i forhold til andre 333 kørte det det dog lige under hva jeg nok burde have haft.
så satte jeg indstillingerne til 400 DDR, og hopsa så faldt test resultaterne max i bund, hmm ville mene at de skulle være sprunget over de resultater hvor jeg kørte 333.
hmm det underlige er at de test resultater også er lavet med samme chipset "333 og 400" og begge er jeg altså under disse test.
well, lige under 2000 mb/s i begge test med 333, de har jo så selvfølelig lige over 2000/s, faktisk 300 mb bagud til et via kt333, hmm men okey det går vel nok.
så fyrer man 400 af på rammende og så daler ens test resultater bare med et grante dyk. "kan da ikke være rigtigt"
at jeg så også næsten har fået fintunet bios til og næsten komme op på de 333 test resultater er jo sådan set fint nok, men pointen var jo ligsom at jeg skulle kører 400 uden at mine ram blev slow.
og da jeg fakisk er mere 1000 mb/s bagud de test resultater jeg skulle have med DDR 400, så ville jeg mene der er et eller andet galdt.

her er så lige fra sidste test.

SiSoftware Sandra

Int Buffered aEMMX/aSSE (Integer STREAM) Results Breakdown
Assignment : 1838MB/s
Scaling : 1842MB/s
Addition : 1872MB/s
Triad : 1869MB/s
Data Item Size : 8-bytes
Buffering Used : Yes
Offset Displacement Used : Yes

Float Buffered aEMMX/aSSE (Float STREAM) Results Breakdown
Assignment : 1835MB/s
Scaling : 1760MB/s
Addition : 1719MB/s
Triad : 1737MB/s
Data Item Size : 8-bytes
Buffering Used : Yes
Offset Displacement Used : Yes

Test Status
Memory Used by Test : 256MB
SMP Test : No
Total Test Threads : 1
SMT Test : No
Dynamic MP/MT Load Balance : No
Processor Affinity : No

Features
MMX Technology : Yes
SSE Technology : Yes
SSE2 Technology : No
HTT - Hyper-Threading Technology : No
EMMX - Extended MMX Technology : Yes

Anyway, Hjælp mangles;)

forresten sad jeg så lige på og læste i manualen igår, for og chekke det punkt, troede jeg havde fundet problemet ved og have smidt rammen i DIMM 3, så jeg fiksede den over i første DIMM men det hjalp sku ikke en hat.

Currently only one (1) DIMM slot supports DRR400 modules. make sure to use only the tested and qualified DDR400 DIMMS listed above. Other DDR DIMMS manufactured by other vendors may not be suitable for this motherboard. visit the ASUS website (asus.com) for the latest qualified vendor DDR400 module.list.

der hvor der så stod 1 i (=) havde jeg jo ligsom regnet med de mener at kun 1 DIMM understøtter DRR 400, men der tog jeg vist fejl for intet har ændret sig ved og gøre dette.
især da der nu også er en oversigt længere oppe af DIMM 1 2 og 3.

Regards SpaceCow - Flying Cow In The Air

200 points til den der gør så jeg får rammene til og spurde af sted med den fart de skulle have.
Avatar billede carbonic Nybegynder
18. august 2003 - 16:11 #1
Du har selvfølgelig opdateret din bios ikke ?
Avatar billede spacecow Nybegynder
18. august 2003 - 16:13 #2
Forresten compen kører fint, ingen problemer der, det iretere mig bare at rammene ik får de stats de ska have må have overset et eller andet, dog aner jeg ikke hvad.
endda mere end en GIGA ved siden af de test resultater de ca. skulle have haft.
Avatar billede spacecow Nybegynder
18. august 2003 - 16:15 #3
Bios er selvfølelig updated;)