Avatar billede flappyflop Nybegynder
18. august 2003 - 13:10 Der er 9 kommentarer

Harddisk partition er forsvundet

i en ganske almindelig moderne pc der kører winxp, er en ekstern maxtor 250 gb usb/firewire hdd, der havde én stor partition på 250 gb med diverse filer, forsvundet fra "denne computer".

dette skete efter at jeg havde rykket fysisk rundt på harddisken, så det er måske fysiske stød, bumb, etc. der
har ført til nuværende situation ...

Har osse "testet" harddisken under partitionmagic, og her angives harddisken som upartioneret .....

så det virker som om der er gået et eller andet galt ...

tror ikke at hdd'en er crashet, da det virker som om at der ellers ikke er noget i vejen med den.....

JEG TROR, AT DE DATA DER LÅ PÅ DEN, STADIG LIGGER PÅ DEN .....

KAN DET VÆRE MASTER FILE TABLE-ALLOKERINGSTABELLEN, DER ER RØGET SIG EN TUR ...???

tror ikke det vil være smart at oprette en ny partition på den, for at teste den, da det måske vil slette data ....

NOGLE GODE FORSLAG TIL HVORDAN JEG FÅR MINE SATA TILBAGE ....???

GIVER 125 POINTS, DA DET VIL VÆRE EN KATASTROFE HVIS INDHOLDET ER GÅET TABT ....
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
18. august 2003 - 13:13 #1
det kan vel ikke være usb/firewire controlleren der bare skal geninstalleres?!
Avatar billede the_collector Novice
18. august 2003 - 13:16 #2
Jeg har oplevet tilsvarende at miste oplysninger på en intern disk. Jeg startede på en Linux boot disk og kørte Linux fdisk, og oprettede mine partitioner igen. Derefter havde jeg data tilbage. Du må under ingen omstændigheder bruge fdisk fra tidligere versioner af Windows, da det sletter FAT'en.
Avatar billede flappyflop Nybegynder
18. august 2003 - 13:25 #3
NEJ ... DER ER IKKE USB CONTROLLEREN, EN DRIVER ELLER LIGNENDE DER ER PROBLEMET, DA JEG HAR 2 ANDRE INDENTISKE MAXTOR HARDDISKE, DER KØRER FINT PÅ SAMME SYSTEM ..., SÅ DET ER HELT KLART SELVE I SELVE HDD'EN AT PROBLEMET LIGGER ....
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
18. august 2003 - 13:51 #4
Avatar billede the_collector Novice
18. august 2003 - 14:05 #5
Prøv at fdiske med Linux' fdisk, den er ikke destruktiv som Microsofts fdisk og efterfølger til fdisk.
18. august 2003 - 14:34 #6
Jeg har set det ske pga strømsvigt. HDD stod som tom/upartioneret.

FDISK /MBR fixede problemet.
Avatar billede tubber Juniormester
18. august 2003 - 14:49 #7
Du skal kører det program der hedder GetDataBack

Det findes i 2 versione, den ene er til FAT32 den anden til NTFS.....
Du skal have en disk der er partitioneret så du kan få dataene der over på....

Og det kan faktisk hente data fra en disk der er FDisket med MS's FDisk.....

/Tubber
Avatar billede mieritz Nybegynder
18. august 2003 - 16:07 #8
gå ind i kontrol panel og ind i det der hedder computeradministration. Derefter ind i det der hedder diskhåndtering og der skulle du gerne se din disk. Hvis du så højreklikker på den skulle du kunne vælge importer disk og så kommer den tilbage. Hvis dette ikke virker så prøv at give den et drev bogstav det skulle du kunne gøre her.
Det skal lige siges at dette kun virker i xp pro
Avatar billede grav Nybegynder
05. oktober 2003 - 11:40 #9
Tubber +  FlappyFlop> Har samme prob og er ved at køre GetDataBack på en hd.
Ser ud til det virker - vender lige tilbage :-)