Avatar billede kanon_bruun Nybegynder
18. august 2003 - 12:53 Der er 37 kommentarer og
2 løsninger

PS2 til USB adapter

Jeg har købt en Compaq iPAQ pc, som "kun" har USB stik, og ingen PS2 stik til keyboard og mus. Jeg vil gerne sætte Logitech's Cordless Desktop MX keyboard/mus på (http://www.logitech.com/index.cfm?page=products/details&CRID=486&CONTENTID=6831&ad=lgpr6573_emea_cldtmx_302003&countryid=4&languageid=15). Problemet er at denne bruger PS2 til musen.
Kan man få en PS2 til USB adapter? Jeg at der findes en USB til PS2 (den ligger vist med i kassen)
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
18. august 2003 - 12:55 #1
ja det kan man
har selv to - både til mus og keyboard
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
18. august 2003 - 12:57 #2
men tør jeg anbefale at du returnerer den compaq, og så køber en 'rigtig' pc ;)
ej, seriøst så vil jeg anbefale det!
Avatar billede kanon_bruun Nybegynder
18. august 2003 - 12:58 #3
Lyder godt. Hvor har du købt dem?
Avatar billede Cars10 Praktikant
18. august 2003 - 12:58 #4
Der sidder en USB til PS2 på musen. Den tager du bare af så kan du bruge USB.
Avatar billede Cars10 Praktikant
18. august 2003 - 12:59 #5
er IPAQ ikke en PDA?
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
18. august 2003 - 13:01 #6
jeg mener faktisk at de fulgte med tastatur og mus :)
men jeg har haft så meget hardware-halløj, sååå jeg tør ikke lige sige at jeg kan huske det.
Men cars10 har vist ret!
Avatar billede peet-49 Novice
18. august 2003 - 13:02 #7
www.sandberg.dk de burde have.
Avatar billede henriksr Nybegynder
18. august 2003 - 13:02 #8
Avatar billede Cars10 Praktikant
18. august 2003 - 13:05 #9
metal_hansen er du sikker på du har en PS2 til USB og ikke en USB til PS2 istedet.
Avatar billede Cars10 Praktikant
18. august 2003 - 13:05 #10
nåh glemt det
Avatar billede Cars10 Praktikant
18. august 2003 - 13:07 #11
kanon_bruun så køber de bare sådan en til tastaturet (mener ikke det har USB nemlig), ved musen fjerner du bare USB til PS2 adapteren.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
18. august 2003 - 13:09 #12
egentlig så er det jo logisk at kan man den ene vej, så kan man også den anden ;)
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
18. august 2003 - 13:10 #13
og ja, cars10 du har ret! både mht. bare at fjerne adaptoren - og mht. at jeg har ps2 til USB (tror jeg nok  - nu er jeg lidt forvirret, hehe)
Avatar billede Cars10 Praktikant
18. august 2003 - 13:13 #14
:o) no problem det bliver jeg også nogle gange
Avatar billede Cars10 Praktikant
18. august 2003 - 13:15 #15
du mener USB til PS2 ik :-)
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
18. august 2003 - 13:17 #16
*skrig* LOL
tjah det kommer jo an på hvilken ende man ser på det fra!
men jo! du har vist ret
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
18. august 2003 - 13:21 #17
www.runehansen.frac.dk/images/usbps2.JPG
så skulle der vist ikke være nogen tvivl!  :-)
Avatar billede kanon_bruun Nybegynder
18. august 2003 - 13:22 #18
metal_hansen--> Jeg orker ikke endnu en useriøst "Scumpaq" discussion :-) Ja det er ikke en "rigtig" pc hvor man kan tweake, overclocke og udbygge i et væk, men den kan det skal: office og Internet. Og nej jeg orker ikke hører om Compaq Dontcare og alt det andet...:-)
cars10--> Man kan også købe en iPAQ pc. Det er et udgået produkt fra det gamle Compaq.
Avatar billede Cars10 Praktikant
18. august 2003 - 13:23 #19
Men iPAQ er da en Pocket PC. Der findes da specifikke tastature til sådan en fætter
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
18. august 2003 - 13:24 #20
problemet med en compaq er... nej det er der ikke plads til at skrive i ét spg. ;)
Avatar billede Cars10 Praktikant
18. august 2003 - 13:26 #21
ok
Avatar billede Cars10 Praktikant
18. august 2003 - 13:27 #22
metal_hansen hvad har du dog gjort ved dit stakkels netværkskabel ;)
Avatar billede kanon_bruun Nybegynder
18. august 2003 - 13:28 #23
cars10-->iPAQ er et mærke hos Compaq ala Presario, Deskpro, Proliant ect. Jeg kender ganske godt iPAQ håndholte, men der blev også lavet iPAQ pc'er, iPAQ MP3 afspillere, iPAQ wireles.
Avatar billede Cars10 Praktikant
18. august 2003 - 13:28 #24
ja det var fordi jeg ikke havde læst dit svar endnu
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
18. august 2003 - 13:30 #25
cars10 > hehe ja det er hjemmelavet! Fik det gratis af en kammerats far... så det er ikke mig der har samlet det ;)
men ja, jeg tror der kan skrives tykke bøger om de ledninger der ligger på mit værelse (pc, tv, anlæg etc..)
Avatar billede kanon_bruun Nybegynder
18. august 2003 - 13:34 #26
metal_hansen--> er det ikke USB til PS2 du har?
jeg har et ps2 keyboard jeg gerne vil sætte i et USB stik.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
18. august 2003 - 13:36 #27
jo det er usb til ps2 - men du kan jo se på http://www.computerstore.dk/shop/VareKort.asp?vn=KABSA0240&kat=&subkat=
at du kan få det andet også
jeg tror faktisk ikke at der findes en adapter der ikke er lavet!
Avatar billede henriksr Nybegynder
18. august 2003 - 13:38 #28
Har endnu ikke set en Bruger til Pc adapter.. de 2 enheder fungerer stadig ikke altid fejlfrit sammen :o)
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
18. august 2003 - 13:39 #29
jo det findes - søg på google efter 'fejl40 filter'
Avatar billede henriksr Nybegynder
18. august 2003 - 13:41 #30
tak for point :o)

lige som en side kommentar vil jeg da gerne ydre min mening om Compaq.. De lavede engang noget L... - For at opstå fra asken laver de nu produkter til meget attraktive priser. Desværre har de brugt billige stumper til deres produkter hvilket medfører driftsproblemer samt kompatilites problemer. Jeg sværger til dell!
Avatar billede kanon_bruun Nybegynder
18. august 2003 - 13:53 #31
he he den evige diskusion. Jeg orker den næsten ikke for den føre ingen steder. BTW så har Dell, IBM, Toahiba, Medion etc selv deres problemer. Jeg kender til en del Compaq maskiner, der ikke har problemer, men jo der findes Compaq maskiner, der aldrig skulle have været solgt, men det gælder også for Dell og alle de andre. Denne diskusion minder om den en Toyota ejer og en VW ejer ville have.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
18. august 2003 - 13:56 #32
ikke for at føre den videre - men jeg synes det utrolige er at folk køber noget som de ikke kan opgradere bagefter. Eller for den sags skyld skille ad og så bruge delene i andre pc'ere.
En compaq ER skod! *G*
Avatar billede kanon_bruun Nybegynder
18. august 2003 - 14:06 #33
Ha ha...og jeg synes det er utroligt at folk tror man IKKE kan skille en Compaq ad og opgradere dem. Selvfølgelig kan man det. Problemet med tidligere modeller (når man snakker Presario som er en hjemmepc) var at de ikke just var nemme at skille ad (men det var clon maskiner heller ikke den gang), og hvis skulle opgradere skulle det helst være med Compaq dele som var testet på den model man havde, og som kostede en hel del mere end 3. parts dele. Compaq var faktisk en af de første producenter, der lavede kabineter man kunne skille helt ad ude brug af værktøj
Avatar billede kanon_bruun Nybegynder
18. august 2003 - 14:07 #34
En Compaq er ikke skod. Har du prøvet de nye Presario, Deskpro eller de bærbar?
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
18. august 2003 - 14:08 #35
jeg er allergisk overfor campaq - nej jeg har ikke prøvet de nye.
men ok en veninde har en ny bærbar - den er fed, men den kostede også 12k! og det er den IKKE værd!
Avatar billede Cars10 Praktikant
18. august 2003 - 14:15 #36
Det eneste der er værd at købe fra Compaq er deres PDA'er, alt anden tager de overpriser for.
Avatar billede kanon_bruun Nybegynder
18. august 2003 - 14:16 #37
Tja...prisen kan man ALTID diskutere. En trøje med et mærke på koster mere end en trøje uden, sådan er det bare. En del af pointen med den højrer pris er jo at de store mærkevare producneter har en hotline, et gennemtestet produkt etc. Hvis din clon pc går ned og du går ned i butikken er der sgu ikke megen hjælp at hente andet end en henvisning til internettet, og den ekstra "service" man får med en mærkevare pc betaler nogle altså gerne ekstra for.
De fleste folk med clon pcere er vel pc freaks, og de ville aldrig købe en mærkevare pc, men hifi freaken griner vel også af dem, der køber en Sony, Denon ect. i Fona, men disse mærker tilfredstiller jo det behov folk har her og nu. Jeg har en Sony surround reciver, og den virker sgu' fint, men hvis jeg læser nogle af de surround sider, der findes på nettet kan jeg da godt se at den ikke er ægte surround, men den virker fint for mig.
Avatar billede Cars10 Praktikant
18. august 2003 - 14:23 #38
Det er da intet i vej med en Sony Surround Receiver ;)
18. august 2003 - 14:30 #39
hmmm, jeg TROR ikke, at det kan lade sig gøre med en PS2 til USB Converter.
PS2 Keyb. bruger et clock signal og et data signal. USB bruger kun data.
Så ehh, USB Keyb. til PS2 port, det kan virke. USB Keyb skal jo kun bruge data benet.
PS2 keyb. til USB Port. Keyb. skal jo have en clock, og hvor skal den lige komme fra.
Hvis du virkligt gerne vil have det keyb. på, så findes der legacy port moduler til både Ipaq model 1.x og 2.0.
Model 1.x option pn. 229038-B23 - Spare pn. 269175-001 Pris på online shop us$ 60,-
Model 2.0 option pn. 229038-B21 - Spare pn. 228025-001 pris US$ 55.-