Avatar billede dhovgaard Nybegynder
18. august 2003 - 11:52 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Screendumps windows logon

Jeg skal bruge screendumps af logon billede i Windows 2000 til en brugervejledning.

Jeg har efterhåndet prøvet det hele, og intet virker.

Jeg har prøvet med VNC og en Screen Capture, og jeg kan stadig ikke få noget frem.

Jeg vil gerne kunne bruge mine egne screendumps, så dem på nettet duer ikke.

Er der nogle der har løsningen på denne?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
18. august 2003 - 11:55 #1
prøv http://www.vmware.com/
der kan du viruelt installere en W2K og tager screenshots af alt fra boot op i BIOS til logon
Avatar billede bufferzone Praktikant
18. august 2003 - 12:24 #2
prøv at kikke i disse tre filer

LOGO.SYS - The startup screen, usually located in your C:\ directory.
LOGOW.SYS - The 'Please wait...' screen, usually located in your c:\windows directory.
LOGOS.SYS - The 'It's now safe to turn off your computer.' screen, usually located in your c:\windows directory

Her skal du kunne finde navnet på de opstartsbilleder der anvendes, og så er det vel bare at tage en kopi af selve billeder
Avatar billede bufferzone Praktikant
18. august 2003 - 12:25 #3
Jeg torsk. LOGOW.SYS og LOGOS.SYS er billedfiler, tag en kopi, omdøb til bmp og åben i dit billedbehandlingsprogram, så har du dem
Avatar billede k-b-n Nybegynder
18. august 2003 - 12:29 #4
Du skal bare også huske microsoft sikkert har copyright på dem...
Avatar billede rkhdk Nybegynder
18. august 2003 - 12:29 #5
buffer => og du er selvfølgelig klar over at logo.sys osv ikke findes i W2K?
jeg har lige søgt med alt vist (skjult filer, system filer osv) og de findes ikke
18. august 2003 - 23:43 #6
dhovgaard>> Er det ikke logon-dialogboksen, du ønsker et lave et dump af?
Avatar billede hallihallo Nybegynder
19. august 2003 - 01:07 #7
Jeg kører med winXP, jeg aner ikke om det virker i win2000. Men prøv! Jeg
trykker på Print Screen tasten, åbner Photoshop, tryk New,tryk ctrl v (paste)
sådan (I Hope)
Avatar billede dhovgaard Nybegynder
19. august 2003 - 09:58 #8
Buffer => jeg kan desværre ikke finde de filer du taler om.
hallihallo => Nej desværre virker Print Screen tasten ikke i win2000

Det er netop lige logon-dialogboksen jeg ønsker dump af, og jeg har desværre ikke fundet en løsning endnu der virker.

Er der andre der har foreslag?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
19. august 2003 - 10:01 #9
dhovgaard => vmware virker, da jeg har brugt det til at dokumentere/lave brugsanvisning til installation af windows 2000 *eksamens opgave*
Avatar billede rkhdk Nybegynder
19. august 2003 - 10:10 #10
her er dem jeg havde af logon og opstart af en Windows 2000 server

http://www.krogh-hansen.dk/eksperten/w2kserver.zip

og de er alle taget med vmware
Avatar billede dhovgaard Nybegynder
20. august 2003 - 09:14 #11
rkhdk => Jeg fik det til at virke med vmware. Hvis du vil have point, er du nødt til at poste din hjælp som svar. Ellers har jeg ikke en chance for at godkende det. ;o)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
20. august 2003 - 09:46 #12
;o)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
20. august 2003 - 14:12 #13
Takker For Pointz! ;o)