Avatar billede madsbrunn Nybegynder
17. december 2000 - 12:34 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Skærm er sort indtil Windows starter op

Hej,

For et par uger siden begyndte min skærm, en 19\'\' KFC, at opføre sig underligt. Når jeg tænder for computeren bliver skærmen i dvalemode indtil Windows starter op. Dvs. jeg når slet ikke at se boot-sekvensen.

Jeg kan heller ikke køre programmer i dos-windue (eller fuldskærm for den sags skyld). Når jeg prøver kommer der et windue op hvor der står at jeg ikke kan køre dos pga. den specielle brug af skærmen.

Hva\' faen gør jeg?
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2000 - 12:44 #1
Geninstaller systemet.....
Avatar billede madsbrunn Nybegynder
17. december 2000 - 12:56 #2
Du kan da nok forstå at jeg forlanger lidt mere for de 60 point.
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2000 - 13:04 #3
OK, men det lyder som om at der enten er et problem med dinskærm eller med din windows. Og da skærmen virker, dog først når du er i windows, må det være dit system der er gået agurk, så hvis det var mig ville jeg have geninstalleret forlængst.

Du kan evt. prøve at ændre på power instillingerne, det kan være at de er blevet sat mærkeligt og derfor går den i suspend mode med det samme.
Avatar billede savle Nybegynder
17. december 2000 - 13:08 #4
Hvad har du prøvet? Ellers prøv at fjerne din skærm fra system og skærmkort lad Windows finde det igen.
mvh. Savle.
Avatar billede madsbrunn Nybegynder
17. december 2000 - 13:13 #5
>Savle: Er forsøgt - uden held
Avatar billede savle Nybegynder
17. december 2000 - 13:26 #6
Indstallere oveni, gem oplysninger,fjern igen.
Har ikke tid til mere desvære.
prøv at se:http://www.winhelp.dk/index5.html
MVH.Savle.
Avatar billede repsac Nybegynder
17. december 2000 - 13:27 #7
Prøv da med en anden skærm ... din go\'e ven har garanteret én I kan teste - og indskrænke - problemet med!
Avatar billede repsac Nybegynder
17. december 2000 - 13:29 #8
Hvad hvis du genstarten i dos-mode?
Avatar billede repsac Nybegynder
17. december 2000 - 13:32 #9
genstarten = genstarter ... ;)
Avatar billede kgj05 Nybegynder
17. december 2000 - 14:45 #10
Tjek om der er en ny BIOS til din hardware.
Avatar billede msmows Nybegynder
18. december 2000 - 00:48 #11
Du har tilsyneladende et hængende relæ i skærmen. Først følg det gode råd fra REPSAC. Hvis det så viser sig at være din skærm, så skil den ad (hvis du ved hvad du gør), se om der er et hængende relæ - mange er gennemsigtige, og det er tydeligt hvis der er sammenbrændte kontakter. Ellers mål igennem med et multimeter, kontroller også dioder i nærheden af relæerne.
Avatar billede kgj05 Nybegynder
21. februar 2001 - 15:27 #12
Hej, er det kommet til at fungere ?