Avatar billede karstenl Nybegynder
17. december 2000 - 12:11 Der er 85 kommentarer og
1 løsning

SMS = 800 tastetegn ???

Mangler et script der kan sende op til 800 tastetegn, på een gang. Selfølgelig skal de så deles op i 5-6 stykker.
Kig evt. på www.smartsms.dk for eksempel.
Det må MEGET gerne være prog. i ASP., hvis det kan lade sig gøre.
Der er 200 Julesmåkager på spil ;-), så derfor forventer jeg også et script der er 100% færdiglaver og gennemtestet,.. OG som virker ;-)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
17. december 2000 - 12:14 #1
hæ hæ ... for 200 point forventer du at det er 100% gennemtænkt og virker helt uden probs ?
Jeg har faktisk set et et sted før, men jeg har ikke lige tid nu, desværre ..
Avatar billede proboss Nybegynder
17. december 2000 - 12:15 #2
stakels den der modtager 800 tegn på mobilen
Avatar billede proboss Nybegynder
17. december 2000 - 12:16 #3
hvad siger du tdaugaard
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
17. december 2000 - 12:17 #4
proboss:> yup .. helt enig! det er surt :-( og faktisk kan man ikke være sikker på om de får dem i den rette rækkefølge selvom hver \"mail\" bliver sendt som den burde.
Avatar billede timsen Nybegynder
17. december 2000 - 12:17 #5
Du kan høre om du kan få noget af det på coolsms.dk men jeg tvivler.
Avatar billede proboss Nybegynder
17. december 2000 - 12:27 #6
tdaugaard ohmmm det kedeligt nok at få 160 men sms kan være godt syntes bare at 800 tegn er for meget.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
17. december 2000 - 12:31 #7
proboss:> det genere ikke mig med 160 tegn (kun hvis jeg stadig havde en Philips Diga .. en linie det stinker!) men 800 .. dte er 5 beskeder .. ARRG! jeg ville dræbe den der havde sendt beskeden *lol*
Avatar billede proboss Nybegynder
17. december 2000 - 12:32 #8
ha ha ha samme her på den grove måde
Avatar billede karstenl Nybegynder
17. december 2000 - 12:34 #9
Fint nok at I kommentere spørgsmålet, men når jeg trykker på \"Send\" sker der ligesom ikke noget ;-) (he he).

Spørgsmålet er stadig åbent for svar.
Avatar billede timsen Nybegynder
17. december 2000 - 12:38 #10
send ??
Avatar billede karstenl Nybegynder
17. december 2000 - 12:46 #11
timsen

Det var bare en joke.
En masse kommentar, men ikke noget svar.

...hold da\' op, det rimede næsten..*GG*
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
17. december 2000 - 12:47 #12
jeg kan da godt lave et svar, men du kan ikke bruge det til noget ;-) hi hi
Avatar billede karstenl Nybegynder
17. december 2000 - 12:51 #13
tdaugaard

:-) he he
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
17. december 2000 - 12:53 #14
Nå .. for at komme til sagen!

Du bruger JMail ikke ? Eller har adgang til JMail ?
Avatar billede karstenl Nybegynder
17. december 2000 - 12:55 #15
tdaugaard

Jo jeg bruger/har adgang til JMail på serveren.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
17. december 2000 - 12:56 #16
Fint!
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
17. december 2000 - 12:57 #17
Så laver jeg det nu!
Avatar billede karstenl Nybegynder
17. december 2000 - 13:02 #18
OK

..kanon :-)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
17. december 2000 - 13:42 #19
Så går der ikke så lang tid før scriptet er færdigt... og jeg har brugt min lille WordWrap rutine så ikke den bare cutter midt i et ord.

Jeg regner med en 10-15 mins igen, så er det færdigt.
Avatar billede karstenl Nybegynder
17. december 2000 - 13:48 #20
tdaugaard

Lyder godt....

Venter med spænding *S*

Føler der muligvis er bonus point på vej :-)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
17. december 2000 - 14:28 #21
Du kan se den på: http://www.tdaugaard.dk/x/sms.asp
Og hente den på:  http://www.tdaugaard.dk/x/sms.as_

Det var så det!
Er den tilfredstillende ?
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
17. december 2000 - 14:30 #22
Det var faktisk ikke så svært igen (pjaaaaaaaat... *G*) ;-)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
17. december 2000 - 14:33 #23
Du skal rette to ting, afsender email (lige nu: postmaster@tdaugaard.dk) og SMTP server (ligenu: mail.tdaugaard.dk) for at det virker hos dig selv. Og husk at hvis du skal bruge den på dit eget domæne skal afsender email højst sandsynligt være en gyldig POP3 account.
Avatar billede karstenl Nybegynder
17. december 2000 - 14:57 #24
Svar lige på den her :-)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
17. december 2000 - 14:58 #25
Eh ? *G* Jeg er glad for du kunne bruge det .. (ellers havde jeg lige siddet og spildt 2 timer.. *G*)
Avatar billede karstenl Nybegynder
17. december 2000 - 14:59 #26
Nå det kan du måske ikke....hhhm  ville ha\' givet dig nogle flere point for det gode og hurtige svar.
Har lige testet SMS\'en og den virker perfekt :-)

TUSINDE TAK....
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
17. december 2000 - 15:01 #27
øv øv ;-( *G*

Det var så lidt!
Avatar billede karstenl Nybegynder
17. december 2000 - 15:06 #28
Avatar billede proboss Nybegynder
17. december 2000 - 15:50 #29
tdaugaard kan man se kode eller er den hemlig nemlig eller hvad
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
17. december 2000 - 15:54 #30
http://www.tdaugaard.dk/x/sms.as_

det er en renamet ASP fil .. så man kan hente den som en normal tekstfil
Avatar billede proboss Nybegynder
17. december 2000 - 15:56 #31
linket virker ikke
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
17. december 2000 - 15:57 #32
det er fordi eksperten lugter .. den tror ikke at _ er en del af linket ..

\"http://www.tdaugaard.dk/x/sms.as_\" er hvad du skal skrive i adresselinien for at hente filen
Avatar billede proboss Nybegynder
17. december 2000 - 16:07 #33
kan den laves aspmail
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
17. december 2000 - 16:09 #34
om jeg kan lave den om til ASPMail ? sagtens ..
Avatar billede proboss Nybegynder
17. december 2000 - 16:10 #35
point\'s hvor meget og kan jeg lægge den som download på min side
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
17. december 2000 - 16:19 #36
For en modificering .. hmm .. tjaa .. den kan du få for 125, og du må bruge scriptet lige hvor du har lyst ..
Avatar billede proboss Nybegynder
17. december 2000 - 16:21 #37
125 point så kan du bare starte
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
17. december 2000 - 16:24 #38
*G* okai ..
Avatar billede karstenl Nybegynder
17. december 2000 - 16:45 #39
tdaugaard

Uhhh du spinner guld nu..*GGG*

..Fedt
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
17. december 2000 - 16:46 #40
karstenl:> *lol* jarh :-)
Den nye version af scriptet har \"support\" for både JMail & ASPMail (bestemmes med en variabel om det er den ene eller den anden der skal bruges) så dte kan jo være du også lige vil grabbe en kopi :-)
Avatar billede karstenl Nybegynder
17. december 2000 - 16:58 #41
tdaugaard

*SS*.Tak,
.. men kunne faktisk bedre tænke mig at der ikke poppede en \"Alert fætter\" op, men at der stod PÅ selve websiden HVOR mange bidder SMS\'en var delt op i, + at den selfølgelige også PÅ siden skrev SMS\'en er sendt til nummer: 55 55 55 55.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
17. december 2000 - 17:02 #42
tjooo .. nu du spørger så pænt så kan jeg da godt lige lave det om. Jeg synes bare det så \"vildt fedt ud\" (not..) med en JS Alert..
Avatar billede karstenl Nybegynder
17. december 2000 - 17:18 #43
tdaugaard

Jammen det ser da også \"rigtig sejt ud\" ;-)

Ved godt du tilbyder, men sig lige om du skal ha\' noget for det...det er vel kun fair nok.

Det ender da med at blive \"den for fedeste\" SMS-sender noglesinde..*SSSS*

I ver.1.1 kunne man lave en adr. bog der husker ens nummre... he he he.

...og man kunne blive ved...*GGGG*
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
17. december 2000 - 17:50 #44
Så kan du hente på samme adresse igen .. også proboss ..
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
17. december 2000 - 17:56 #45
Skulle der være adressebog på sagde du ;o) *G*
Avatar billede karstenl Nybegynder
17. december 2000 - 18:01 #46
tdaugaard

Fedt tak...

Lige en lille bug. når man (jeg) skriver nummeret 55555555, får jeg en 404 ligende fejl (Siden kan ikke vises)

Avatar billede tdaugaard Nybegynder
17. december 2000 - 18:04 #47
en 404 fejl ? wierd .. er det kun med 55 55 55 55 ?
Avatar billede karstenl Nybegynder
17. december 2000 - 18:08 #48
tdaugaard

Nej, tror det er når man skriver et fast nummer, nummer. Prøvede lige med mit egent fastnr., og fik den sammen \"fejl\"
Er der ikke check på om det er til en mob. den sender til.
Avatar billede proboss Nybegynder
17. december 2000 - 18:08 #49
er du færdig med mit tdaugaard

hæ hæ du fik travlt eller hvad
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
17. december 2000 - 18:12 #50
karstenl:> der er check, men hvis strDom = \"\" så fucker den .. havde ikke lige taget højde for det ;o) Men jeg er ved at rette det..

proboss:> det er det samme som det til karstenl du skal hente .. du kan nemlig selv bestemme om den skal bruge JMail eller ASPMail.
Avatar billede karstenl Nybegynder
17. december 2000 - 18:15 #51
Og han knokler og knokler for os.

Han (tdaugaard) har jo fortjent en ordentlig røvfuld snebajere, for alt det arbejde.

*SSSS*
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
17. december 2000 - 18:18 #52
karstenl:> *LOL* hi hi .. \"i\'m givin\' it all she\'s got captain!\"
Det glæder mig at folk vil bruge det :-)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
17. december 2000 - 18:23 #53
Here we go again: http://www.tdaugaard.dk/x/sms.as_ (husk underscoren)
Der er dog ikke adressebog i .. endnu :-)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
17. december 2000 - 18:31 #54
adressebogen må jeg \"skylde\" jer til en anden dag .. jeg gider ikke lige lave den nu :-)

proboss:> er det ok sådan som scriptet er nu ?
Avatar billede karstenl Nybegynder
17. december 2000 - 18:41 #55
Det med adressebogen må jeg lige \"spare sammen\" til,..*GG*..har kun 100 eTing tilbage..*GG*

Men selfølgelig hvis du vil lave det for noget lign. det \"beløb\"..hi hi..*SSS*
Avatar billede karstenl Nybegynder
17. december 2000 - 18:44 #56
Nu virker det bare ..Kanon Fedt...*SS*

Sådan som det er nu kører det via. JMail ik\'.??
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
17. december 2000 - 18:46 #57
karstenl:> hæ hæ 100 point tilbage ? Surt :-( Jeg har 20685 så det er ikke fordi jeg \"mangler\" point..

Og jo, det kører som default med JMail. For at sætte det til ASPMail skal \"intMailer\" sættes til 1.
Avatar billede karstenl Nybegynder
17. december 2000 - 18:50 #58
Helt iorden og forståeligt nok at du ikke gider mere lige nu,..*S*

Men hva\' med om en time..*GG*

NEEEEJ...joke ;-)

Tak for alt arbejdet.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
17. december 2000 - 18:50 #59
proboss? Er du gået helt død eller er du her bare ikke lige nu ?
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
17. december 2000 - 18:51 #60
karstenl:> *S* Det var så lidt :-)
Avatar billede proboss Nybegynder
17. december 2000 - 18:52 #61
kanon hvor skal jeg give point hende og kommer der en adresse bog
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
17. december 2000 - 18:53 #62
proboss: opret et nyt spm. i ASP kategorien til 125 point med titlen \"point til tdaugaard\" og bare skriv linket til dette spm. som tekst.

Der kommer en adressebog, dog ikke lige i nær fremtid .. det tager lidt tid at lave .,.
Avatar billede proboss Nybegynder
17. december 2000 - 18:57 #63
Avatar billede karstenl Nybegynder
17. december 2000 - 19:18 #64
tdaugaard

Min *dobbelt fætter* har lige noget til dig..

http://www.eksperten.dk/spm/38962
Avatar billede hamsi Nybegynder
05. maj 2001 - 14:10 #65
ER DER NOGEN DER VED HVILKEN REGISTRATIONKODE JEG SKAL BRUGE, FORDI JEG ER LOST
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
05. maj 2001 - 14:14 #66
Hvad mener du ? Og slå CAPS LOCK fra !
Avatar billede budda Nybegynder
22. oktober 2001 - 20:17 #67
Jeg har også hentet den...og du får også 200 points når jeg får den til at virke...men der er en fejl i linje 141 på mit eks.
http://www.thebeat.dk/sms.asp

Og det eneste jeg har lavet om er mailserver og emailen
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
22. oktober 2001 - 20:28 #68
Invalid ProgID .. du har nok ikke JMail eller ASPMail på serveren (alt efter hvad du har valgt)
Avatar billede dumdum Nybegynder
22. oktober 2001 - 20:31 #69
60 point = svært spørgsmål

www.fotx.net/dumdum
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
22. oktober 2001 - 20:34 #70
dumdum .. det er den officielle .. hvis man ser på hvordan folk bruger point må et svært spørgsmål da mindst stå i omkring 150 point *griner*
Avatar billede budda Nybegynder
22. oktober 2001 - 20:58 #71
Tdaugaard >> Det er Azero server og der står de har det installeret...

Og jeg har prøve med begge dele...
Avatar billede hamsi Nybegynder
23. oktober 2001 - 12:48 #72
tak
Avatar billede dumdum Nybegynder
23. oktober 2001 - 15:01 #73
Thomas>> Jeg kæmper en kamp for at begrænse pointinflationen, der er med til at ødelægge ekspertens pointsystem.

www.fotx.net/dumdum
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
25. oktober 2001 - 16:47 #74
dumdum, min kommentar var for sjov ...
Avatar billede dumdum Nybegynder
25. oktober 2001 - 19:40 #75
tænkte det godt - men først da jeg havde skrevet min besked.

Jeg burde måske overveje at lave en lukket klub, der kæmper mod pointinflation...

www.fotx.net/dumdum
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
25. oktober 2001 - 19:50 #76
*griner*
Avatar billede dumdum Nybegynder
25. oktober 2001 - 19:56 #77
Ja du griner men jeg tror jeg vil se om jeg kan finde opbakning, og så lave nogle kampagner, og få flere til det jeg gør nu (60 point = svært spørgsmål), bare for at minde folk om det.

www.fotx.net/dumdum
Avatar billede jelzin101 Praktikant
25. oktober 2001 - 19:58 #78
td>> der er en llille fejl med et tlf nummer.... icq = 119919957
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
25. oktober 2001 - 20:09 #79
dumdum, don\'t get me wrong! Jeg griner af at du først opfattede min kommentar som værende for sjov EFTER du havde kommenteret...

Jeg er SELV meget imod at folk bruger point summer der ikke harmonerer med sværhedsgraden..
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
25. oktober 2001 - 20:14 #80
jelzin101, i SMS senderen ?? Min ICQ liste holder jeg privat så send mig en mail (tdaugaard@bizzy.dk . min egen fucker ..)
Avatar billede dumdum Nybegynder
25. oktober 2001 - 20:18 #81
Thomas>> Jeg er helt med ;-)

(Det jeg skrev var det jeg tænkte, altså lidt ironi, men jeg er helt med på hvad du mener)...

Jeg er igang med at lure hvordan jeg kan skabe opbakning, måske burde jeg skrive noget på mit minisite, og på www.fotx.net/dumdum (som har rimeligt mange besøgende)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
25. oktober 2001 - 20:24 #82
Avatar billede dumdum Nybegynder
25. oktober 2001 - 20:30 #83
hey det er faktisk fint, noget du har lavet???

www.fotx.net/dumdum
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
25. oktober 2001 - 21:07 #84
dumdu .. nopes .. det er parazite .. der er også:

http://www.rush.dk/kun_1_bruger.php
http://www.rush.dk/kun_1_gang.php
Avatar billede jelzin101 Praktikant
25. oktober 2001 - 22:06 #85
td>> done!
Avatar billede dumdum Nybegynder
25. oktober 2001 - 22:12 #86
De er faktisk meget gode - og præcise

www.fotx.net/dumdum