Avatar billede ankere Nybegynder
18. august 2003 - 08:50 Der er 20 kommentarer

Kiss dp-500

Hvem ved hvad der er af audio udgange på denne model? Jeg er interesseret i at koble mine B&O aktive højtalere direkte til - er det muligt? Og er det den bedste løsning...
Avatar billede the_collector Novice
18. august 2003 - 11:02 #1
Avatar billede the_collector Novice
18. august 2003 - 11:03 #2
Har dine højttalere phonostik som tilslutning, ser det ud til at de kan tilkobles direkte.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
18. august 2003 - 11:05 #3
Avatar billede the_collector Novice
18. august 2003 - 11:05 #4
Den bedste løsning vil være at tilkoble dem via en god surround forforstærker. Da det ser ud til at det kun er højre/venstre du tilslutter på den måde.
Avatar billede ankere Nybegynder
19. august 2003 - 22:47 #5
...er ikke så teknisk velbevandret... hvad mener du med "højre/venstre"? Er det en knapt så god løsning?
Avatar billede the_collector Novice
20. august 2003 - 10:56 #6
Det jeg mener er at det kun er stereo, ikke surround.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
20. august 2003 - 11:34 #7
hvis du ser på side 3 nederst
http://www.kiss-technology.com/filer/Filer/Reviews/highfidelity.pdf

der er udgangene.

dette er taget fra KISS DP-500 manualen
De 2 stik "Analog Audio Out" ved siden af RJ45 stikket (helt til venstre) det er Analog Stereo, så hvis du vil køre surround på dem, kræver det en surround sound forstærker mellem DP-500 og højtalerne

til højre er der optisk og coax, jeg aner ikke hvad det "coax" er andet end det er noget digital(?)
den optiske udgang skal sættes til et anlæg med optisk indgang, hvis man ønsker at bruge optisk udgange (bruger jeg selv)

Jeg aner ikke hvilke højtaler du har, andet en B&O og aktive (mener du subwooferen eller er der indbygget forstærker til alle højtaler, ligesom mange PC højtaler også har?)

men hvad jeg ved så skal DP-500 igennem en form for forstærker for at få lyd ud af den.. der er ikke indbygget..
Avatar billede the_collector Novice
20. august 2003 - 11:36 #8
At højtalerne er aktive betyder, at de har indbygget effektforstærker.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
20. august 2003 - 11:43 #9
ja en meget lille en (har selv 5.1 med aktiv sub) men jeg lader nu alligvel min Technics SA-DX940 klare "forstærkningen" ;o)

måske kan det "coax" bruges.
jeg kan se på min at jeg har digital og til alm phono indgange på min sub.
Avatar billede the_collector Novice
20. august 2003 - 11:52 #10
Når det er B & O højtalere, kan det sagtens være en kraftig effektforstærker, som overgår den indbygget i mange forstærkere. Se for eksempel disse B & O højtalere. http://www.bang-olufsen.com/sw893.asp
Hvis de ikke lyver om effektangivelse, så er forstærkeren i stand til at levere 475 Watt.
eller disse http://www.bang-olufsen.com/sw906.asp som levere 143 Watt. Pænt mange Watt og da B & O er en highend HIFI producent, så snyder de ikke så meget med effekten, (hvis de overhovedet gør) som mange af deres (specielt pc-højtalere) konkurrenter.
Avatar billede the_collector Novice
20. august 2003 - 11:53 #11
rkhdk>> Du skal regne med at B & O laver produkter i en helt anden klasse end Creative, Logitech mfl, som laver 500+W højtalere, som i virkeligheden bare er "transitorradioer".
Avatar billede rkhdk Nybegynder
20. august 2003 - 11:53 #12
jeg tvivler på de watt, da der ikke står RMS (hvilket er de "korrekt" watt)
Avatar billede the_collector Novice
20. august 2003 - 12:09 #13
Hvorfor tvivler du på effekten. Jeg kan fortæller dig, at prisen for Beolab 1 ligger på ca 40kkr. B & O har lavet en endnu vildere højtalere med indbygget 2500 Watts forstækrere. Prisen er tilgengæld også i omegnen af 110kkr. http://www.bang-olufsen.com/bl5/bl5center.html. Hver Beolab 5 indeholder 2 1000 W og 2 250 W forstærkere, sammenlagt 2500 Watt. Kølingen er klaret vha de har brugt ICEpower forstærkere. Læs også en lille diskussion om Beolab 5 her. Du kan godt begynde at spare sammen.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
20. august 2003 - 12:14 #14
jeg tror kun på RMS tallet, ikke prisen ;o)
men det er jo ikke det er der spm'et her.

Hvis der er 2*phono stereo indgange på ankeres aktive højtaler så vil jeg da mener at de 2*phono stereo fra DP-500 kan bruges sammen med sættet (som vi kun ved er B&O ikke mere)
Avatar billede ankere Nybegynder
20. august 2003 - 12:19 #15
...det er BeoLab 6000 jeg har
Avatar billede the_collector Novice
20. august 2003 - 12:25 #16
Okay så check lige denne side ud. Effekten er angivet RMS
http://www.t-linespeakers.org/oddsends/d_amp/ICEPower/
Avatar billede the_collector Novice
20. august 2003 - 12:34 #17
Fint du har al den power du behøver. Hvis du tilkobler højtalerne via phono stik, så kan du uden problemer tilslutte højtalerne direkte til dvd'en. Hvis de bruger et specielt B & O stik, må du høre din forhandler om der findes stik som omformer mellem B & O stikkene og phono.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
20. august 2003 - 12:35 #18
collector => og så igen.. hvem har brug for 250w RMS *andet en blær*? og vi kan blive ved... ;o)
Det jeg ved er at min Technics og mine yamaha NS-P210, lyder godt og dækker mit behov, og det er det som betyder mest for mig ;o)
Avatar billede the_collector Novice
20. august 2003 - 12:37 #19
rkhdk>> Regn med at en ICE1000A koster mere end dit legetøj (Technics SA-DX940).
Avatar billede the_collector Novice
20. august 2003 - 12:40 #20
Jeg kan ikke selv drømme om at købe B & O, da jeg synes det er for dyrt, i forhold til hvad det kan. Man skal også regne med at en fordobling af Watt, kun lige akkurat kan anes af det menneskelige øre. En tibdobling af effekten svarer ca til en fordobling af den styrke, øret opfanger. Så en 1000 W forstærker lyder kun dobbelt så højt som en 100 W forstærker, hvis de ellers er identiske og på samme højtalere.