Avatar billede ttopholm Nybegynder
18. august 2003 - 00:42 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Fejl i mysql script.

jeg får en fejl når jeg udfører dette her

<td align="right"><% total = RSOrdrelinie("Pris") * RSOrdrelinie("Antal") %><%= total %></td>

Få en vbscript fejl, men virker fint hvis jeg gør det med access..

og jeg får også en fejl ved det her i samme script... ved ikke helt hva det hedder i sql:
SQLstmt = "SELECT * FROM Ordre WHERE KundeID = " & RSKunde("KundeID") &" AND DatePart('m', Ordredato) = " & I & " AND DatePart('yyyy', Ordredato) = " & aar & " AND Status = 'FAK' "

Hjælp
Avatar billede rodehoved Nybegynder
18. august 2003 - 06:06 #1
Mysql synes ikke at understøtte en funktion der hedder DatePart, så det kunne meget vel tænkes at være dette. Men det er nu engang svært at sige når man ikke har fejlmeddelelsen...
Avatar billede ttopholm Nybegynder
18. august 2003 - 07:15 #2
hvad med den her så..

<td align="right"><% total = RSOrdrelinie("Pris") * RSOrdrelinie("Antal") %><%= total %></td> den første af dem.... fejlen siger:
Microsoft VBScript runtime error '800a000d'

Type mismatch

/default.asp, line 2515
virker fint med access database

den anden har fejlen

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e14'
[MySQL][ODBC 3.51 Driver][mysqld-4.0.14-nt]You have an error in your SQL syntax. Check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '('m', Ordredato) = 1 AND DatePart('yyyy', Ordredato) = 2003 AND
Avatar billede ttopholm Nybegynder
27. august 2004 - 20:03 #3
Løste det med at konv. datoen til us-format