Avatar billede megaf Nybegynder
18. august 2003 - 00:22 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

P800 usb prob

Hejsa!
Efter at have installeret Win2000 har jeg nu fået problemer med min P800, jeg kan selvfølgelig ikke finde min originale cd med software / drivere, som fulgte med, men jeg har hentet PC-Suite fra sonyericssons hjemmeside, men det er som om der mangler noget i den installations pakke. Når jeg klikker på egenskaber på det lille connectivity ikon som ligger dernede ved uret i taskbaren, har jeg ikke mulighed for at vælge USB, kun com1+com2, og bluetooth connection. Da jeg før havde WinXP var der også USB. Dette resultere så i at jeg ikk får kontakt til telefonen. Er der nogle som kan fortælle mig hva jeg skal gøre for at få kontakt med telefonen?

Jeg sad ydermere og læste lidt på eksperten.dk i dag og fandt dette;
http://www.eksperten.dk/spm/334273
Tråd starteren spørger til om der er nogen mulighed for opladning af telefonen når den står i usb cradlen, og ham som senere svarer siger at den gør det automatisk... Min bliver i hvert fald ikke opladet... Er der nogen som evt. kan af/bekræfte dette?
Avatar billede megaf Nybegynder
18. august 2003 - 00:25 #1
http://www.ocworkbench.com/2003/sonyericsson/p800/p1.htm

Hov, kunne være man skulle prøve og undersøge under "cradlen"... fyyyy... Men stadig genstår mit spg. ang. samarbejdet mellem win2000 og min p800...
Avatar billede Slettet bruger
18. august 2003 - 14:54 #2
Her du en software firewall på din maskine kan den ikke finde din tlf.
Jeg har haft et lignende problem og SonyEricson support kunne heller ikke hjælpe. Måtte afbryde ZoneAlarm så virker det!
Avatar billede megaf Nybegynder
18. august 2003 - 17:59 #3
Har ikke nogen form for software firewall, og jeg syntes heller ikke det lyder veldig realistisk at det skulle påvirke kommunikationen fra usb<->p800
Avatar billede verbatim12 Nybegynder
18. september 2003 - 12:22 #4
http://www.sonyericsson.com/downloads/DSS-20.zip?traceClick=yes

her er et link til usb driveren til din p800....mener at en efter installation, yderligere finder USB seriel driver, der så fiktivt får den til at sidde på en com port.

prøv det, jeg er lidt usikker i min sag da det er noget tid siden installerede min, og forlængst har skiftet monstrummet ud igen....

Gert
Avatar billede maybrittschultz Nybegynder
24. september 2003 - 20:53 #5
Det er en korrekt driver han har linket til ovenover. Du kan efterfølgende opleve et problem; den kan ikke finde driver til USB-hub eller port - der skal du også finde den i mappen DSS-20, -derefter bør den kunne finde telefonen - men, du skal først klikke på telefontilslutningikonet i processlinjen, og hakke af i flubenet for den nye port. Jeg har idag løst nøjagtig dit problem, med den driver verbatim12 henviser til, og derefter ved at finde driver til porten i samme mappe.