Avatar billede g-stilo Nybegynder
17. august 2003 - 23:53 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

PC'en som afløser af video-/DVD-recorderen?

Er det overhovedet muligt at få samme kvalitet af en tv-optagelse på computeren via capture-kort, som f.eks. en stationær dvd-optager?
Jeg har et ASUS 8440 med tv-in, men jeg er ikke særlig tilfreds med resultatet. Hvad skal jeg ud og købe hvis jeg vil optage på PC'en uden tab af videokvaliteten?

-eller skal jeg hellere købe mig en stationær DVD-optager og spare på HD pladsen på min PC?

Er der evt. nogle som kender til Panasonic's DMR-HS2
Avatar billede foxskywalker Nybegynder
18. august 2003 - 08:31 #1
Du kan godt få kvalitet der er den samme, eller det går jeg da ud fra i hvert fald, men det kræver:

1.) Hurtig computer
2.) Mere arbejde for at sætte din maskine op
3.) Rimelig meget plads hvis det ikke er en direkte MPEG-2 kort du køber.

Det vil være aller lettets at købe en DVD-optager da der er meget mindre brug for opsætning i forhold til din computer.
Avatar billede martin.jensen Nybegynder
18. august 2003 - 08:35 #2
Problemet er lidt at jo bedre end kvalitet man ønsker af sin enkodede video, jo mere koster licenserne til den software der kræves. Der er sjældent nogen fidus i at forsøge at sætte sin PC til at enkode video. Først og fremmest fordi det kræver en masse paralelle operationer at enkode en videostump og det er ikke lige det er standard PC er bedst til
Avatar billede foxskywalker Nybegynder
18. august 2003 - 13:36 #3
Man kan godt få den tilsvarende kvalitet, det kræver bare en hulens masse plads, samt det rigtige kort og tid nok, men det er noget nemmere at få en DVD optager til at lave det sure arbejde :D
Og der er en fidus i at sætte sin computer til at enkode videoen, et capture kort koster: 500 en DVD-optager koster godt 4000 det er alligevel en forskel der vil noget. Og med de rigtige ting som jeg sagde ovenover burde det ikke være noget problem det er bare meget vanskeligere.
Avatar billede g-stilo Nybegynder
14. september 2003 - 00:11 #4
Jeg tror jeg venter med at springe på DVD recorderen, bare "en generations tid". I stedet putter jeg lidt ekstra i PC'en... så kører den hele showet :) DVD-brænder og 2X40 GB striped, TV-kort...
Det giver en fin kvalitet og jeg er godt tilfreds.
Tak for hjælpen.