Avatar billede cabriolet1234 Nybegynder
17. august 2003 - 20:34 Der er 40 kommentarer og
1 løsning

Driver virker ikke?

Hej eksperter...

Jeg er lidt på den lige nu, for jeg har lige installeret Win2k på min bærbare computer, og så vil jeg have installeret mit netkort, men den driver der fuldgte med netkortet, vil computeren ikke godkende. Jeg har hentet en ny driver fra prosucentens hjemme side, men den virker heller ikke!!! Netkortet hedder te100-pc16r

Håber i kan hjælpe mig, for jeg er virkelig på den....

hilsen Cabriolet1234
Avatar billede nmh Nybegynder
17. august 2003 - 20:43 #1
Har du været her at hente den:
http://www.trendware.com/asp/download/fileinfo.asp?file_id=69&B1=Search

Du skal pakke den ud først. Åben filen (det er en fil
'bla bla bla'.exe.
Hvilken slag windows kører du?
Avatar billede cabriolet1234 Nybegynder
17. august 2003 - 20:44 #2
Ja, det er der..... Jeg køre 2000
Avatar billede nmh Nybegynder
17. august 2003 - 20:46 #3
Og du har pakket den ud?
Avatar billede cabriolet1234 Nybegynder
17. august 2003 - 20:47 #4
Ja, det har jeg...... Jeg har gjort alt med de filer....
Avatar billede nmh Nybegynder
17. august 2003 - 20:51 #5
Hvad har du gjort med dem?
Avatar billede cabriolet1234 Nybegynder
17. august 2003 - 20:52 #6
Jeg har pakket dem ud, lagt dem på en diskette, lagt dem over på min bærbare.... Jeg har endda downloadet den på den bærbare, fordi jeg troede der måske var noget i vejen med disketten....
Avatar billede cabriolet1234 Nybegynder
17. august 2003 - 21:01 #7
Slet ingen der kan hjælpe...... jeg skal helst have det lavet til i morgen.....
Avatar billede nmh Nybegynder
17. august 2003 - 21:09 #8
Under win 2ker en opskrift, der involverer en diskette. Fik du sådan en med?
Avatar billede nmh Nybegynder
17. august 2003 - 21:11 #9
Hvordam downloadede du til den bærbare? Har du da et andet netkort til den?
Avatar billede cabriolet1234 Nybegynder
17. august 2003 - 21:17 #10
Opskrift??? det tror jeg ikke!! Nej, jeg har ikke fået opsagt min abonnoment for mig 56k, så det brugte jeg...
Avatar billede nmh Nybegynder
17. august 2003 - 21:22 #11
Med opskrift mener jeg en forklaring til hvordan du installerer netkortet på din bærbare. Når man har pakket filen ud, er der et ktalog der hedder win 2k. Her er der en tekst-fil, der forklarer, hvad man skal gøre.
Hvad sker der, hvis du sætter pcmcia-netkortet i maskinen?
Den siger vel: der er fundet ny hardware. Nu søges efter en driver.
Så kan du prøve at dirigere den til din diskette, som skulle være leveret med.
Du kan også prøve at dirigere hen til det sted, hvor du har pakket filerne ud.
Avatar billede cabriolet1234 Nybegynder
17. august 2003 - 21:23 #12
Jeg har dirigeret den både til diskette, og til harddisken...... Jeg synes jeg har prøvet alt hvad en gennemsnits-nørd kan.....
Avatar billede cabriolet1234 Nybegynder
17. august 2003 - 21:26 #13
JO, når jeg sætter kortet i gør den bare som en normal computer gør....
Avatar billede nmh Nybegynder
17. august 2003 - 21:27 #14
Hvis du går ind i system i kontrolpanelet. Hvad siges der så om netkort?
Er der intet at se?
Hvis der er et, så fjern det.
begynd derefter helt forfra.
Der er iøvrigt en setup-fil med blandt de filer du har udpakket, fra driveren.
Har du prøvet at køre den?
Avatar billede cabriolet1234 Nybegynder
17. august 2003 - 21:33 #15
Jeg har prøvet at fjerne kortet helt, altså ved at "slette" det fra computeren, men det hjælper heller ikke...... Den der Setupfil kan ikke bruges i win2k, står der....
Avatar billede nmh Nybegynder
17. august 2003 - 21:34 #16
Men så er der kun den medfølgende diskette tilbage. Den har jeg ikke hørt du har brugt. Har du den?
Avatar billede cabriolet1234 Nybegynder
17. august 2003 - 21:35 #17
Ja, den har jeg brugt, og det hjælper heller ikke...... Det er den jeg har brugt det meste af tiden, men det er jo akkurat det sammen som jeg har sownloadet, som der ligger på disketten...
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. august 2003 - 21:36 #18
Og du har gjort som der står i vejledningen?

Windows 2000 Setup

(1)  With the system off, remove all PC Cards.

(2)  Start up your computer.  After Windows 2000 is up and running,
    put the driver disk of PCMCIA Fast Ethernet into drive A:.

(3)  Insert PCMCIA Fast Ethernet Card into PC Card slot.

(4)  When the Found New Hardware Wizard window appears, click on the
    "Next" button.

(5)  Select "Floppy disk drive" item and click the "Next" button.
    Windows 2000 will check the disk that is in the floppy drive
    for the PCMCIA Fast Ethernet Card network drivers.

(6)  When the Fast Ethernet PC Card message appears on the "Driver File Search
    Results" screen, click the "Next" button.
    Windows 2000 will begin copying files.

(7)  You may get a warning message said "Microsoft has not digitally signed
    the software you wanted to install. Do you want to continue the
    installation?". Click "Yes" to continue the installation.

(8)  Click the "Finish" button.

(9) Restart the computer.
Avatar billede cabriolet1234 Nybegynder
17. august 2003 - 21:37 #19
Præcist.....
Avatar billede nmh Nybegynder
17. august 2003 - 21:42 #20
Der er også et winxp-katalog i det udpakkede fra den downloadede driver.
Dyú kunne prøve at bruge det. Win 2k kataloget indeholdt ikke noget.
prøv at bruge win xp, når du skal udpege et sted med driver.
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. august 2003 - 21:43 #21
cabriolet1234> Undskyld, men det lyder ikke som den exefil du har hentet ned er pakket ud... ???
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. august 2003 - 21:43 #22
Sorry, det havde du jo prøvet :)
Avatar billede cabriolet1234 Nybegynder
17. august 2003 - 21:43 #23
Jo, den er så.....
Avatar billede cabriolet1234 Nybegynder
17. august 2003 - 21:44 #24
Okay...
Avatar billede cabriolet1234 Nybegynder
17. august 2003 - 21:44 #25
Jeg fatter det simpelthen bare ikke, for den virkede fint da jeg havde XP.......
Avatar billede nmh Nybegynder
17. august 2003 - 21:47 #26
Desværre har ikke alle fabrikanter helt styr på deres drivere.
Men prøv med win xp-driveren evt win nt.
Nu er vi jo desparate.
Avatar billede cabriolet1234 Nybegynder
17. august 2003 - 21:49 #27
Den kan heller ikke med driveren til XP og jeg har prøvet med ALT der er på disketten..... og det jeg har downmloadet...
Avatar billede nmh Nybegynder
17. august 2003 - 21:54 #28
Er det et kort, du lige har købt?
Forslag: Køb et nyt hos f.eks. Zitech. Et kort der kan bruge en realtek-driver giver aldrig problemer.
Avatar billede cabriolet1234 Nybegynder
17. august 2003 - 21:55 #29
Ja, det er nemlig ret nyt, og jeg købte det af den grund, at det jeg havde før, ikke kunne bruges i 200/XP... jeg skal ikke ud og ofre flere penge på et netkort..
Avatar billede nmh Nybegynder
17. august 2003 - 21:57 #30
Men så må du kunne returnere det.
Hos Microlan har de kort til 129 kr plus moms.
www.microlan.dk
Avatar billede cabriolet1234 Nybegynder
17. august 2003 - 22:07 #31
Jeg har haft den i 3-4 mdr...
Avatar billede cabriolet1234 Nybegynder
17. august 2003 - 22:10 #32
Men det hjælper heller ikke, nu når ejg skal bruge kortet i morgen...
Avatar billede nmh Nybegynder
17. august 2003 - 22:11 #33
men så har du ret til at returnere det, for det virker jo ikke.
Det tror jeg godt vi kan konkludere nu.
Du kan sikkert få det byttet og bed så om et med en realtek-driver.
Hvor har du købt det?
Avatar billede nmh Nybegynder
17. august 2003 - 22:12 #34
jeg er bange for det ikke kan lade sig gøre at få det til at virke nu. Kender du nogen, der kunne låne dig et andet kort?
Avatar billede cabriolet1234 Nybegynder
17. august 2003 - 22:12 #35
hos trendnet...... Kortet virker, det ved jeg jo, for det har det gjort hele tiden, det kører åbenbart ikke så godt i 2000, men hvem ved, måske er det computeren der er noget galt med...
Avatar billede cabriolet1234 Nybegynder
17. august 2003 - 22:13 #36
Nej, det gør jeg ikke.... Jeg kunne også installere XP igen.,....eller i værste fald 98......
Avatar billede nmh Nybegynder
17. august 2003 - 22:14 #37
ja, det ville jo være en løsning.
Hvorfor forlod du win xp?
Avatar billede cabriolet1234 Nybegynder
17. august 2003 - 22:15 #38
Fordi den bærbare kun er en 450 mHz med 88 ram....så det kørte ikke optimalt....
Avatar billede nmh Nybegynder
17. august 2003 - 22:20 #39
Ok, ja det kan jeg godt forstå. Men win98 vil jo køre ok i den.
Har du driver til gafikkort m.m. til at køre win 98?
Avatar billede cabriolet1234 Nybegynder
17. august 2003 - 22:24 #40
Jeg har det hele til 98........Tak for "hjælpen", men nu gider jeg altså ikke mere.......du må gerne lave et svar......
Avatar billede nmh Nybegynder
17. august 2003 - 22:26 #41
her er det. Ja det kan være ret surt at arbejde med computere nogle gange.