Avatar billede svee Nybegynder
17. august 2003 - 17:25 Der er 5 kommentarer

Deling af printer +mappe virker ikke

Hej.

Jeg har et problem med en bærbar og en stationær computer.
de er begge tilkoblet tdc internet og får således ip fra dem.
Men Sub net og gateway er ikke ens. Så jeg kan ikke få det til at virke. jeg kan taste ip direkte ind med det virker jo kun til jeg får en ny ip.
Nogen som har et løsnings forslag til mit problem så jeg kan få permanet deling mellem de 2computer med mapper og en printer??
Avatar billede nmh Nybegynder
17. august 2003 - 17:27 #1
Du kunne evt installere IPX eller netbeui protokollen også på begge maskiner.
Hvilken slag windows kører I med?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
17. august 2003 - 17:27 #2
Avatar billede nmh Nybegynder
17. august 2003 - 17:28 #3
Jeg  forstår det sådan, at hvis du selv sørger for Ip-adressen, så fungerer det fint.
Du kunne måske tale med TDC, men du kunne også investere i en router.
Avatar billede lester_dk Nybegynder
17. august 2003 - 17:29 #4
Køb en router. så kan du have så mange enheder på du ønsker. Igennem TDC får man kun 2 dynamiske IP'er... og det garantere langt fra at de kan se hinanden LAN.

Ved router får den en IP... og Routeren uddeler så IP'er til alle maskiner i netværket....  DLINK har nogle billige... 3Com officeConnect evt. med Wireless er også nede i en fornuftig pris.
Avatar billede svee Nybegynder
17. august 2003 - 18:02 #5
>>rkhdk opret lige et svar så du kan få nogle point.