Avatar billede no14 Nybegynder
17. august 2003 - 13:43 Der er 10 kommentarer

Zoom funktion

Jeg har et problem, hvordan kan man lave en slags zoom-funktion i C#... Denne funktion gælder for billeder!
Avatar billede nielslbeck Nybegynder
17. august 2003 - 13:50 #1
Fandt noget her, som du højest sandsynligt kan bruge:

http://www.devhood.com/messages/message_view-2.aspx?thread_id=103815
Avatar billede no14 Nybegynder
17. august 2003 - 14:05 #2
Nej næppe jeg kan se på koden, at den ikke zoomer. Men derimod afskærer billedet
Avatar billede nielslbeck Nybegynder
17. august 2003 - 14:06 #3
Nå for søren... beklager... havde vist ikke kigget godt nok efter hvad der egentlig skete :-(
Avatar billede burningice Nybegynder
17. august 2003 - 14:13 #4
prøv at kig lidt på den her gennemgang af "Image processing for Dummies"

http://www.codeproject.com/cs/media/csharpgraphicfilters11.asp
Avatar billede no14 Nybegynder
17. august 2003 - 14:18 #5
Tak, men det kan jeg heller ikke rigtigt bruge til noget. Jeg savner noget konkret kode ;)
Avatar billede burningice Nybegynder
17. august 2003 - 14:26 #6
æææh... download sourcekoden... det er ikke så svært ;)
Avatar billede grantgreen Nybegynder
29. august 2003 - 14:12 #7
Hej
Dette her skulle virke...
g.DrawImage(bitmap,bitmap.X,bitmap.y,bitmap.Width*zoomværdi,bitmap.Height*zoomværdi);

,hvor bitmap er dit billede, og zoomværdi er din zoomværdi.
Avatar billede javanewbie11 Nybegynder
29. august 2003 - 14:20 #8
Kan du lave nogle codesnips...
Hvad er g?
Avatar billede burningice Nybegynder
29. august 2003 - 14:37 #9
grantgreen>> problemet med den metode er, at billedet bliver grimt :(
Avatar billede grantgreen Nybegynder
04. september 2003 - 14:32 #10
jeg synes ikke billedet bliver grimt på denne måde.
g er dit graphics objekt...